A HATÓSÁGI IRODA ELÉRHETŐSÉGE:
Email-cím: kcr@ph.szentendre.hu |
Telefonszám: 0626/ 300-407
Postacím: Szentendre Város Önkormányzat | Hatósági Iroda
2000 Szentendre, Városház tér 3.
Célegyenesben a lakcím-felülvizsgálat: már csak nyolc utca van hátra »
2022. október 25. A szentendrei lakcímmizéria felszámolása érdekében a városvezetés úgy döntött, hogy nekilát a lakosoknak sok bosszúságot okozó, több éve megoldatlan probléma orvoslásához. A Hatósági Iroda munkatársai várhatóan idén novemberre végeznek a népszerűnek nem mondható feladattal. Ezzel Szentendrén valamennyi felülvizsgálatra váró lakcím megfelel a törvényben előírt szabványnak és szerepelni fog a központi címregiszterben.
Finiséhez érkezett a lakcím-felülvizsgálat »
2022. szeptember 15. A lakcímek törvényben előírt pontosítása az érintett tulajdonosok, bérlők, lakók kiemelt érdeke. A rendezetlen lakcímhelyzet a későbbiekben számtalan kényelmetlenség okozója lehet, például jogi problémák adódhatnak az ingatlan értékesítése, öröklése kapcsán. A központi címregiszterről (KCR) és a címkezelésről egy 2014-es kormányrendelet rendelkezett, előírva a lakcímek szabványosítását és a lakcímképzés szabályait. Ennek a gyakran konfliktusokkal is járó feladatnak a végrehajtására a rendelet az önkormányzatokat jelölte ki, a hivatal munkatársai tehát a címek felülvizsgálatának végrehajtói, nem pedig a kezdeményezői. Szentendrén 95%-ban lezárult a lakcím-felülvizsgálat. Az önkormányzat a munka hátralévő részében is rugalmasságra törekszik, ehhez kérjük ismételten a lakosság együttműködését.
Központi CímRegiszter: lakcím-felülvizsgálat még 123 utcában »
2022. július 27. Szentendrén már csak 123 utcában kell az ingatlanok címét felülvizsgálni. A Hatósági Iroda rugalmas ügykezelésének köszönhetően az eddig felülvizsgált címekből mindössze 109 esetben került sor címmódosításra. A szentendrei lakcímek száma közben folyamatosan növekszik: míg 2020 márciusában, amikor újra indult a lakcím-felülvizsgálat, 15470 cím szerepelt a nyilvántartásban, 2022 júliusában már 16693 a lakások száma.
Az országgyűlési választások miatt átmenetileg szünetel a lakcím-felülvizsgálat »
2022. január 26., A választási eljárásról szóló 2013-as törvény értelmében a választás kitűzésétől a szavazás napjáig nem lehet a közterület nevének és jellegének, a ház számának, az épület vagy a lépcsőház jelének megváltozását a címnyilvántartásban átvezetni. Így átmenetileg szünetel a Központi CímRegiszter (KCR) miatti lakcím-felülvizsgálat.
Lakcím-felülvizsgálat: az Ady Endre út következik »
2021. november 29. Rövidesen megkezdődik az Ady Endre utca lakcím-felülvizsgálata. A Hatósági Iroda munkatársai kérik az itt lakókat, hogy a térképek kitöltésével és visszaküldésével segítsék a lakcímek rendezését. A városban kialakult több évtizedes gyakorlat miatt a lehető legrugalmasabb ügykezelés mellett sem lehet mindig a valósnak hitt (lakcímkártyán szereplő) lakcímeket a jogszabályban előírtaknak megfeleltetni és azokat a KCR-be bevezetni.
Befejeződött a Szentlászlói út lakcím-felülvizsgálata »
2021. november 26. A Szentlászlói úton a címszabványnak nem megfelelő, szinte minden címadási típushiba előfordult. Így mintegy 330 címből 26 ingatlan esetében kellett új címet meghatározni. A héten kezdték el postázni az úgynevezett „lakcímkezelési” jegyzői határozatokat. Ezeket a határozatokat azok a lakók kapják, akiknek megváltozik a lakcíme, illetve azok, akiknek a jelenlegi lakcíme – ami változatlan marad – a központi címregiszterben nem volt nyilvántartva.
Újabb problémás utcákban kérik a lakosság segítségét a lakcím-megállapításban »
2021. augusztus 19. A szentendreiek együttműködésnek köszönhetően sikeresen lezárult annak a tizennégy utcának a lakcímrendezése is, amelyeknek a térképeit július végén tette közzé a Hatósági Iroda. Az Iroda munkatársai köszönik a segítséget, továbbra is számítanak a lakosság együttműködésére a most sorra kerülő tizennégy utca lakcímeinek megállapításában.
Lakcím-felülvizsgálat: ismét problémás utcák kerülnek sorra »
2021. július 21. A Hatósági Iroda munkatársai köszönik a szentendreiek együttműködését a lakcímek megállapításában. A térképek kitöltésével és visszaküldésével jelentős segítséget nyújtanak a szabályos lakcímek kialakításában, és ezzel elősegítik azt is, hogy a lehető legkevesebb esetben kerüljön sor lakcímváltoztatásra. A jövő héttől újabb tizennégy, problémás utca kerül sorra. Kérik az itt lakókat, hogy a térképek kitöltésével és visszaküldésével segítsék a lakcímek rendezését.
A járványügyi védelmi intézkedések lassították a lakcím-felülvizsgálatot »
2021. május 31. A Hatósági Iroda május végére befejezte azokban az utcákban a lakcím-felülvizsgálatot, amelyekhez nem volt szükség személyes lakossági együttműködésre, ügyintézésre. Ez 452 db utca ingatlanának, közel 7000 címfelülvizsgálatát jelentette. Hátra van még mintegy 280 utca, de ezek rendezése a szentendreiek segítsége nélkül nem lehetséges.
A Dália utcai lakosok segítségét kéri a Hatósági Iroda »
2021. március 4. A Hatósági Iroda arra törekszik, hogy a lehető legkevesebb esetben kelljen módosítani a lakcímeket, de ehhez kérik a szentendreiek segítségét. Több utcában ugyanis a rendelkezésre álló térképek és a központi nyilvántartások alapján megállapíthatatlan az egyes ingatlanok pontos címe, és az ingatlantulajdonosokat, használókat sem lehet beazonosítani. Ilyen utca például a Dália utca is.
Újabb utcákban történt meg a KCR miatti címfelülvizsgálat »
2021. február 19. A Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodáján folyik a központi címregiszter (KCR) miatt szükséges címfelülvizsgálat. Most kerülnek sorra azok az utcák, amelyekben várhatóan több cím is változni fog. A változásról az érintetteket jegyzői határozatban értesítik. Akik nem kapnak ilyen értesítést, azoknak nem változik a címe, illetve az ingatlan címe szerepel a KCR-ben. Cikkünkben a héten lezárult felülvizsgálatokról számolunk be.
A Központi CímRegiszter miatt 742 utcában tizenötezer címet kell felülvizsgálni »
2021. február 4. A tervek szerint talán sikerül ebben az évben befejezni a lakcím-felülvizsgálatot Szentendrén. A Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodájának több mint 15 ezer címet kellett rendeznie, ami 742 utca összes ingatlanának áttekintését jelentette, ill. jelenti. Ennek jelentős részével már tavaly végeztek. Ebben a félévben kerül sor azoknak a kritikus utcáknak a rendezésére, melyekben személyes egyeztetésekre, nyilatkozatok, alapító okiratok beszerzésére is szükség lehet.