2021. november 29., 11:57
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 2 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.
Rövidesen megkezdődik az Ady Endre utca lakcím-felülvizsgálata. A Hatósági Iroda munkatársai kérik az itt lakókat, hogy a térképek kitöltésével és visszaküldésével segítsék a lakcímek rendezését. Köszönik mindazoknak, akik az együttműködéssel gyorsították az eddigi munkát.

Miért kell rögzíteni a lakcímeket a Központi CímRegiszterben (KCR)?
A Központi CímRegiszterbe (KCR) minden valós lakcímet be kell jegyezni. Ez a KCR 2015-ös indulása előtt keletkezett címekre is vonatkozik. A KCR teljes körű működésével – ha valamennyi valós lakcím feldolgozásra és ellenőrzésre kerül – megszűnik mindennemű ellentmondás, ami a különböző nyilvántartásokban tárolt címadatokat jellemzi. Így az állami és az önkormányzati nyilvántartások együttműködési képessége – az automatikus adatátvitel révén – jelentősen javul. A lakcím-felülvizsgálat során az adatbázisba már csak a valós lakcímek kerülnek be, ahol szükséges, szabványosítva, illetve amely cím nem szerepel a KCR-ben, azokat bevezetik az önkormányzatok munkatársai.
Mit jelent ez a gyakorlatban?  Például azt, hogy olyan címre nem lehet bejelentkezni, amely nem szerepel a KCR-ben. A Kormányablak munkatársa a KCR címadatbázisát éri el elektronikus úton, s ha abban nem található a cím, akkor nem tud lakcímkártyát vagy más dokumentumot – például forgalmit – kiállítani.

A városban kialakult több évtizedes gyakorlat miatt a lehető legrugalmasabb ügykezelés mellett sem lehet mindig a valósnak hitt (lakcímkártyán szereplő) lakcímeket a jogszabályban előírtaknak megfeleltetni és azokat a KCR-be bevezetni. Az önkormányzatok feladata nemcsak az, hogy az újonnan keletkezett címeket rögzítsék a rendszerben (címeket képezzenek), hanem az is, hogy a régi címeket felülvizsgálják, ellenőrizzék azokat. A lakók jelentős segítséget nyújthatnak azzal, ha a cikk végén található térképet kitöltve visszaküldik azt az iroda munkatársainak. A kitöltött térképek alapján beazonosíthatóvá válik egy-egy ingatlan, pl. ha az megosztásra, összevonásra került, új helyrajzi számot kapott, időközben másik utcáról nyílt a bejárata, új épület vagy épületek kerültek rá, több lakás keletkezett benne, de valamiért a földhivatali térképen vagy nyilvántartásban még nem került átvezetésre.

A Hatósági Iroda arra kéri a lakókat, hogy a lap alján található térképen jelöljék be az ingatlant, amelyben laknak, majd a lakcímkártyájukon szereplő címükkel, az ingatlantulajdonos/használó elérhetőségével, levélben, e-mailben juttassák vissza a hivatalnak. A helyrajzi szám bemondásával telefonon is megadhatók az adatok.

A címek felülvizsgálata, ellenőrzése során a Hatósági Iroda munkatársai megpróbálnak – a központi és a helyi jogszabályoknak megfelelően – olyan, esetleg egyedi megoldást keresni, ami a lehető legkevesebb cím megváltoztatásával jár. Ha a lakók együttműködésükkel segítik a címmegállapítást, akkor jó esély van arra, hogy ne kerüljön sor tömeges címváltoztatásra.

A Hatósági Iroda munkatársai köszönik mindazoknak, akik a térképek visszaküldésével segítették eddigi munkájukat.

Térképek:

A Hatósági Iroda elérhetőségei:
Email-cím: kcr@ph.szentendre.hu | Telefonszám:06 26 785 159 | Postacím: 2000 Szentendre, Városház tér 3.