2016. november 11., 10:53
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 7 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Változott a közterület-használat rendje 2016 novemberétől. A közterületek használatát 2016. november 1-jétől a közterület-használat rendjének szabályozásáról szóló 25/2016. (X.17.) Önk. sz. rendelet (továbbiakban: R.) szabályozza, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

Főbb változások:

A közterület-használati díjak egységessé váltak: továbbra is a 2008. év óta alkalmazott díjak alkalmazandók azzal, hogy már nem szükséges TDM tagnak lenni érvényesítésükhöz.

Méltányolva, hogy a vendéglátó kereskedők az engedély kiváltásánál előre nem ismerik a várható időjárást, bevezetjük a meglévő engedély meghosszabbításának, kiegészítésének lehetőségét. Így a november 1. és március 15. közötti időszakban fedetlen kerthelyiség vagy fedetlen vendéglátó terasz és azokon vendéglátást kiegészítő berendezés kihelyezésére napijegy vásárlásával is jogosultságot szerezhet az, aki ugyanilyen típusú közterület-használatra korábban már rendelkezett közterület-használati engedéllyel. A napijegy vásárlással kiadott engedély fedett kerthelyiség és/vagy fedett vendéglátó terasz elhelyezésére, fennmaradásra nem jogosítja a Kérelmezőt. A napijegyet a Városi Ügyfélszolgálaton lehet megváltani.

A kerthelyiség vagy vendéglátó terasz, továbbá a vendéglátást kiegészítő berendezések kihelyezéséhez (kerthelyiségben vagy vendéglátó teraszon is) csak abban az esetben adható engedély, ha ahhoz a közterület használattal érintett ingatlantulajdonosok (annak az épületnek a tulajdonosai, amelyek előtt a kerthelyiség vagy vendéglátó terasz és berendezés, vagy vendéglátást kiegészítő berendezés található) írásban hozzájárultak, valamint a Kérelmező a kereskedelmi tevékenység vonatkozásában a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló jogszabálynak megfelelő bejelentést megtette vagy érvényes működési engedéllyel rendelkezik az érintett üzlethelyiségre.

A kereskedőnek, ha az épület homlokzatával érintkező területet alkalmi jelleggel árubemutatásra kívánja használni, a mozgatható állvány kihelyezéséhez csak akkor adható közterület használati engedély, ha valamennyi tulajdonostárs – haszonélvezet esetében haszonélvező – írásban megállapodott az épület homlokzatával érintkező terület használatáról és a megállapodás szerinti kitelepülési tervet a hatósághoz benyújtották.

Amennyiben a közterület-használat bármilyen módon érinti vagy kapcsolatba hozható a közút gépjármű- és gyalogosforgalmával, megváltoztatják az eredeti forgalmi rendet, úgy forgalomtechnikai-, lezárás esetén forgalomterelési terv benyújtásával a közútkezelő írásos hozzájárulását a közterület-használati kérelem benyújtását megelőzően a Kérelmező köteles beszerezni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a fentiek benyújtása nélkül közterület-használati engedély nem adható ki!

 

A hatályos rendelet itt elérhető.

Tájékoztatásért forduljanak bizalommal a Városi Ügyfélszolgálathoz (Szentendre, Dunakorzó 18. tel: 26/300-407)!