2018. február 15., 15:45
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 6 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Szakmai fórumot rendeztek a Főépítészi Kabinet szervezésével a Városházán február 14-én a Bravos cégcsoport tervezett beruházása kapcsán, amely Szentendre Építési Szabályzatának korrekcióját igényli. A fórumon – amelyen bemutatták a leendő sportaréna építészeti koncepcióját – részt vett Pulai Sándor építész és Molnár Mária településtervező építész, a beruházók részéről pedig Szabó Balázs, a Bravos Sport Kft. ügyvezetője és Csóka Gyula, a Mocca Negra Zrt. vezérigazgatója.

Multifunkcionális létesítmény

Aba Lehel főépítész tájékoztatta a jelenlévőket, hogy az építési engedélyezési eljárás összevontan zajlik a szabályozási terv módosításával, melynek együttes lefolytatására a törvény lehetőséget ad. Hozzátette, hogy városképi szempontból a terület alkalmas ilyen jellegű létesítmény fogadására, és illeszkedik a hatályos településszerkezeti tervhez.

Pulai Sándor prezentációjában a felülnézetből egy kávébabszemre hasonlító létesítmény multifunkcionális jellegét hangsúlyozta. Az alapvetően sportcélú aréna a profi sport – elsősorban kosár- és kézilabda – mellett a tömegsportra és iskolások sportnevelésére is alkalmas lesz, ezen kívül sporthoz kötődő rehabilitációs ellátásra, illetve kulturális rendezvények, koncertek megtartására.

Molnár Mária az úthálózati fejlesztések terveit ismertette, és hozzátette, hogy a jelenleg hatályos szabályozási tervben csak annyi módosításra van szükség, hogy az építménymagasságot sportcélú fejlesztéshez kötődően 10,5 méterről 20 méterre emeljék, valamint a területek összevont hasznosítására nyílhasson lehetőség.

Kérdések és válaszok

A kérdések elsősorban az épület méretére, a parkolóhelyek számára és a megközelíthetőségére vonatkoztak, illetve többekben kétségek merültek fel a gazdaságos üzemeltetéssel kapcsolatban.

A válaszokban elhangzott, hogy a 42 ezer nm-es telken a szabályozásnak megfelelő 30-35%-os beépítettséget terveznek. A törvényben előírt számú, kiépített parkolóhelyek túlnyomó részét a fejlesztési területen hozzák létre, egy részét pedig a Bravos érdekeltségébe tartozó, szomszédos üzemek iparterületein biztosítják.

A közlekedéssel kapcsolatban elhangzott, hogy az épület a Kalászi útról lesz megközelíthető, egyelőre nem lesz közvetlen kapcsolata a 11-es főúttal. A Kalászi úti csomópont kanyarodó sávos fejlesztése a projekt fontos alkotóelemét képezi. A tömegközlekedés fejlesztése mindenki számára létfontosságú, a létesítmény minél jobb kihasználása érdekében.

A beruházók elmondták, hogy a sportcsarnok építése teljes egészében magánvállalkozás, részben saját forrásból, részben támogatásból építik, önkormányzati részvállalás nélkül. A kockázat tehát a Bravos cégcsoporté, és folyamatosan dolgoznak a gazdaságos üzemeltetés érdekében. Konkrétumokról májusban tudnak beszámolni, mert most nem tudnak és nem is akarnak olyan terveket bemutatni, amelyek még változhatnak.

Zárszóként a főépítész elmondta, hogy a Tervtanács érvényesíteni fogja a város azon érdekeit, hogy a korszerű sportcsarnok a táji jellegbe illeszkedő, igényes építészeti alkotás legyen.