2018. február 26., 16:36
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 6 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum múzeumpedagógia műhelye Kortársítás címmel egy, a kortárs művészet-közvetítést segítő microsite-ot hoz létre a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című pályázat keretében. A módszer újdonsága abban áll, hogy nem lineárisan kezeljük a művészetoktatásban megjelenő tartalmakat, hanem tágabb kontextusban, a képelmélet és a vizuális kultúra nézőpontjából, asszociációk segítségével közelítünk a művekhez.

A microsite-on egy olyan hálózat jön létre, amelyben konkrét szaktudás nélkül is inspirálódhatunk – egyúttal a szakmai és történeti tartalmakhoz is hozzáférhetünk. Ezzel elősegítjük a kortárs művészet közérthetőségét, a mindennapi kultúrába való beágyazottságát. A múzeum múzeumpedagógia műhelyének szándéka, hogy kiemelt kortárs módszertani műhellyé váljon.

A mintaprojekt kidolgozása és hasznosítása párhuzamosan zajlik. A mintaprojekt előnye az egyszerű gyakorlati hasznosíthatóságon túl a könnyű adaptáció – ezért kiemelten fontos, hogy az elmélet a gyakorlati tapasztalatokból épüljön. A projekt kezdete óta 15 foglalkozást tartottunk 7 különböző kiállításban mintegy 200 gyermeknek.

A microsite-on műalkotásokat, asszociatív fogalmakat és felső tagozatos, középiskolás, valamint speciális nevelési igényű diákok tanításához készült óravázlatokat is találhatnak majd a kortárs művészet közvetítésével foglalkozni kívánó pedagógusok, múzeumi szakemberek. A tartalmakat múzeumi szakemberekből és művészetpedagógusokból álló munkacsoport dolgozza ki.

A projekt része egy kísérleti-módszertani kiállítás, amely a Ferenczy Múzeumi Centrum kortárs gyűjteményének egy-egy darabját mutatja be egy középiskolásoknak szóló értelmezési keretben (az április 28-tól látogatható Láthatatlan jelenlét – Barcsay Múzeum, Szentendre), illetve egy nemzetközi kortárs művészet módszertani konferencia májusban.