2024. január 16., 20:01

A január 15-én Vácott tartott lakossági fórumon egyértelművé vált, hogy a váci Duna-híd terveinek megvalósításával újabb közlekedési teher hárulna a Dunakanyarban élőkre. A fórumon Fülöp Zsolt polgármester a váci Duna-híd megépítése ellen érvelt, az ugyanis a kormány nem titkolt szándéka szerint az M2-es autóutat kötné össze a 11-es főúttal, ráterelve ezzel a gyorsforgalmi út teherautóforgalmát a Dunakanyarra.

A választásokhoz közeledvén a kormány újra „felmelegítette” a váci Duna-híd tervét: a mintegy kétórás lakossági fórumon azonban nem jelentek meg sem a tervezőcsoport, sem az állami beruházás illetékesei. A váci önkormányzat nem járult hozzá a híd korábban kijelölt (belvárosi, illetve zöldövezeti) helyszínein az építési tervekhez, és a váciak számára az utólag megjelölt új nyomvonal is elfogadhatatlan volt.

A váci főépítész által bemutatott tervek kapcsán Fülöp Zsolt polgármester felszólalásában Tahitótfalu  polgármesterével egyetértve arról beszélt, mindenképpen el kell kerülni, hogy a 11-es útra a túlpartról újabb jelentős személy- és teherautós forgalmat eresszenek. A polgármesterek a Duna-híd megépítése nélkül is elviselhetetlen forgalmat enyhítő alternatívaként a vízi közlekedés modernizálását, illetve a kötöttpályás kapcsolat kialakítását szorgalmazták, amellyel a résztvevő polgárok közül is sokan egyetértettek.

A 11-es főúton naponta átlagosan 50-55 ezer autó halad át. Ezzel az ország harmadik legforgalmasabb útszakaszának minősül, közvetlenül az M1-M7  és az M3-as autópályák bevezető szakasza után. Bár a választások közeledtével – a váci Duna-hídhoz hasonlóan – ismét napirendre kerülhet a 11-es főútnak a kormány által korábban megígért, majd meghiúsult felújítása, az útpálya burkolatának korszerűsítésétől nem várható a forgalom jelentős csökkenése sem Szentendrén, sem a Dunakanyarban.

Kapcsolódó cikk:

A váci híd enyhíthetne a 11-es főút zsúfoltságán, de még a nyomvonalról sincs döntés