„Forronganak az indulatok a városrészeket összekötő kerékpáros nyomvonal egyik legszebb szakasza kapcsán. A természetvédők a Bükkös-patak mellett élők egy részével közösen tiltakoznak. A városvezetés viszont kényszerpályán halad: a városnak nyújtott támogatás kockáztatása nélkül nem változtathatnak az eredeti terveken” – olvasható a Szentendre és Vidéke legfrissebb számában megjelent cikk felütésében.
A város teljes kerékpárhálózati terve az előző önkormányzati ciklusban készült, és akkor nyert rá pályázati támogatást Szentendre. A megvalósításra azonban ez a forrás sem a korábbi, sem a 2019 utáni városvezetés idején nem volt elegendő forrása, így a tervek éveken át a fiókban hevertek, mígnem idén májusban az igényelt többlettámogatást elnyerte a város – idézi fel az előzményeket a SzeVi.
Az idén nyáron megkezdett beruházás előnyeit és hátrányait több nézőpontból bemutató riport szerzője a tényeket és a véleményeket úgy összegezte, hogy „a kerékpárút körül kialakult botrány egy szempontból egészen biztosan hasznos volt: újra a Bükkös-patakra irányította a figyelmet.” A városvezetés ennek jegyében kezdeményezett egyeztetéseket Dukay Igor természetvédelmi mérnök régóta szorgalmazott ötletéről: a patak revitalizációjáról.
„A hetvenes években szabályozták újra a patakot, ekkor ástak neki viszonylag egyenes medret, amit betonnal béleltek ki a Szegedi utcától lefelé. Eredetileg sokkal kanyargósabban haladt, például keresztülfolyt a játszótéren is – idézi a lap Dukay Igort. – A revitalizáció nem abban az értelemben az eredeti állapot helyreállítását jelenti, hogy a hajdani szélesen, akár 30-50 m szélesen kanyargó nyomvonalat alakítjuk vissza, hiszen erre már nincs hely. De minél természetesebb és változatosabb medret szeretnénk kialakítani, amely gazdagítaj az élővilágot, ugyanakkor szem előtt tartja az árvízvédelmi szempontokat is” – olvasható a SzeVi cikkében.
A Szentendre és Vidéke nyomtatott formában ingyensen elérhető a város több pontján.