2015. június 18., 09:15
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Tudásmegosztás terén működnek együtt az állami iskolák: a pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját. Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Pest megyében huszonhét intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák. 

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” című európai uniós projektjének egyik elemeként összegyűjtötte azokat az általános és középiskolákat, amelyek mintaértékű pedagógiai modellel rendelkeznek. Rengeteg példa van ugyanis országszerte olyan oktatási-nevelési módszerekre, irányzatokra, amelyekkel az alkalmazó iskolák jelentős eredményeket tudnak felmutatni. A KLIK célja a mentoráló intézményi program elindításával ezeknek a helyben már bevált, régóta alkalmazott eljárásoknak az elterjesztése volt. Alkalmazásuk ugyanis hathatós segítséget tud nyújtani minden állami iskolának az oktatás-nevelési eszköztáruk fejlesztéséhez.

A Mentoráló intézmények havi rendszerességgel kínálnak óralátogatási lehetőséget és szerveznek műhelymunkákat, amelyeken bármely érdeklődő pedagógus részt vehet. Emellett tanácsokat is adnak a már bevált eljárások más iskolák napi gyakorlatába történő átültetéséhez. Mindezekkel a KLIK egy olyan szakmai párbeszéd elindítására törekszik, amelynek eredményeképpen a legjobb pedagógiai gyakorlatok a lehető legszélesebb körben elterjedhetnek. Ez alapvetően a gyerekek érdeke is, hiszen ezek a sikeres módszerek nem csak versenyképesebb tudással vértezik fel őket, hanem érdekesebbé, élményközpontúbbá is teszik az iskolai munkát. A modellprogramokat jegyző pedagógusok ugyanis évek alatt alakították ki a módszereiket, felhasználva ehhez nem csak az eredményességgel kapcsolatos tapasztalataikat, hanem a gyerekektől érkező visszajelzéseket is.

Pest megyében 27 általános és középiskola összesen 30 különféle módszertani modelljével ismerkedhetnek meg a pedagógusok. A mintaértékű gyakorlatok 24 településen, a megye minden részében elérhetők.

Az önkormányzat, az iskola és egy helyi lovarda együttműködésének köszönhetően lovagolni tanulhatnak a pátyi Bocskai István Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola diákjai. A felső tagozatosok a mindennapi testnevelés keretein belül nem csak lovagolni tanulnak meg, hanem a lovak tartásával, ápolásával, a lovas sportok szabályaival kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat is elsajátítják. Közülük a legjobbak pedig versenyeken is indulnak. A lovaglás különleges élményt ad a gyerekeknek, emellett pontosságra, felelősségtudatra és önfegyelemre is nevel.

Háromdimenziós digitális tananyagokat fejlesztettek ki a Dabasi Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskola és Kollégiumban. A rendelkezésre álló csúcstechnológiai eszközökre a tanárok saját maguk készítik el a tartalmakat, amelyekkel izgalmasabbá és eredményesebbé tudják tenni az órákat. Az elsősorban a természettudományos és idegen nyelvi órákon használt módszer sikerének titka, hogy a vizuális információt sokkal könnyebben dolgozzuk fel és jegyezzük meg, mint a hallott vagy olvasott dolgokat.