2015. szeptember 14., 15:54
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Szeptember 11-én, az esti órákban nyílt meg a rendelőintézet emeleti folyosóján Pelle Péter kiállítása. Az egybegyűlteket dr. Pázmány Annamária, az intézet igazgatója köszöntötte, a kiállítást Török Katalin művészeti író nyitotta meg, aki beszédében hangsúlyozta: „Pelle Péter itt kiállított képeinek többsége tehát tér-dinamikáról, az aszimmetrikus tér-elemek ütköztetéséről avagy harmonizálási törekvéseiről szól.

Ő maga képeinek stílusát tér-konfliktusnak nevezi. Meg kell mondanom, hogy én a magam részéről sem a képek tematikájában, sem ábrázolásmódjában, sem színvilágában nem érzek konfliktust, sokkal inkább elvágyódást, nosztalgiát, a múltat idéző emlékekben való elcsendesülést, nyugalmi pontotok keresését és fellelését. De ez már a nézői oldal, s vélhetően jellemzőbb rám, mint az alkotóra, aki máris kap néhány percnyi alkalmat arra, hogy saját szavaival értelmezze a tér-konfliktusnak elkeresztelt stílus-definícióját”.

És rendhagyó módon az előre odakészített – stílszerűen retro orvosi székekbe – leült a művész és a művészeti író, és Pelle Péter kifejtette, hogyan értelmezi ő a kiállítás címének is adott kifejezést.

Török Katalin e szavakkal zárta a megnyitót: „S mit is kívánhat a kiállítást megnyitó a szentendrei alkotónak első szentendrei nyilvános bemutatkozása alkalmából mint azt, hogy a maga területén akár vésővel, akár ecsettel érjen el olyan sikereket mint a szakácskönyveiről híressé lett édesanyja, Pelle Józsefné, vagy mint a család két férfitagja a sport területén: édesapja, a többszörös magyar tornászbajnok Pelle József és a kétszeres olimpiai aranyérmes tornász világbajnok nagybácsi, Pelle István. De akárhogy is alakul a jövő, az már biztos, hogy Pelle Péter hosszú ideje az öröm-művészek boldogság szigetén él”.