2016. október 13., 16:03
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 8 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A városfejlesztési iroda saját beruházási keretéből elkészíttette több új jelzőlámpás csomópont tervét és a 11-es út kerékpározását lehetővé tevő forgalomtechnikai tervet. A tervezési projektek célja az volt, hogy a 11-es számú főút közlekedési rendszerében – összhangban az 1988. évi I. törvényben meghatározottakkal – valamennyi közlekedő számára biztosítani kell a közlekedés feltételeit. Az elkészített tervek megvalósítása valamennyi közlekedési ág számára jobb feltételeket teremt majd.

A 11. sz. főútra ezért elkészült egy forgalomtechnikai terv a Pomázi úttól a Határ Csárdáig, amely a kerékpározás lehetőségeinek megteremtésén túl olyan elemeket is tartalmaz, amely a gépjárművezetőknek is kedvező lesz. Ilyen pl. az a javasolt beavatkozás, amely a forgalom elől elzárt területek rovására a jelenlegi balra kanyarodó sávok lehetőség szerinti meghosszabbítását tartalmazza (pl.: Pomázi útnál, a szélső forgalmi sávokban lévő megsüllyedt aknák szintbe helyezése).

Azokon a szakaszokon, ahol meglévő kerékpárút van, ott kerékpáros nyom burkolati jelek lesznek a szegélyvonal mellett. A kerékpárral közlekedők pedig (életkoruk, fizikai állapotuk és közlekedési jártasságuk szerint) választhatnak, hogy a meglévő kerékpárutat használják, vagy a 11. sz. főutat. A 11-es út forgalmi sávjainak elrendezése (az út közepén végigfutó záróvonal helyben tartásával) úgy fog változni, hogy a belső forgalmi sávok a csomópontok közötti szakaszon 2,75 m szélesek, a csomópontokban 3,0 m szélesek lesznek. A szélső forgalmi sáv 4,0-4,35 m közötti szélességű lesz.

A szélső forgalmi sávban akár egy autóbusz és egy kerékpáros is elfér egy időben, forgalmi sávváltás nélkül.

A tervezett kialakítást a Magyar Közút Nzrt. Pest Megyei Igazgatósága és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ véleményezte és elfogadta. Ezt követően a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium engedélyezte a megvalósítást.

 

A megvalósítás menete a következő lesz:

 

  1. A Magyar Közút Nzrt. Pest Megyei Igazgatósága a közútkezelői hozzájárulásában előírta, hogy a tervezett kialakításra el kell készíttetni a közlekedésbiztonsági auditot. Ennek elkészítése után egyeztetésre kerül sor az auditor, a megrendelő és a tervező között, amelyet a Magyar Közút Nzrt. Pest Megyei Igazgatóságnak kell benyújtani.
  2. Az auditori jelentés alapján a tervező mind a terven, mind a költségvetési kiíráson szükség szerint átvezeti azokat a tételeket, amelyek módosítandók. A költségvetési kiírásokat a Magyar Közút Nzrt. és a hivatal áttekinti, egyezteti és véglegesíti.
  3. Az esetleges módosítások elvégzését követően a Magyar Közút Nzrt. és a hivatal kivitelezővel szerződést köt, aki a munkálatokat elvégzi.
  4. A forgalomkorlátozási terv jóváhagyása és a kivitelező kiválasztása után kerül sor a munkaterület átadására és a kivitelezési munka megvalósítására. A tervezett munkálatok elvégzésére – a további előkészítő munkálatok időigényének figyelembe vételével – várhatóan 2017. év első félévében kerülhet sor.