Mivel a többség ragaszkodott az elsőbbségadás táblák megtartásához – ami ellentmond a 30-as zónára vonatkozó szabályoknak –, ezért a 30-as zóna táblákat eltávolítják és a csomópontokban, a sebességkorlátozott utcaszakaszokon kihelyezik a 30 km/órás, illetve a 20 km/órás (Harkály és Pipacs utcák) sebességkorlátozó táblákat.
A Vasúti villasoron már korábban elhelyezték a 40 km/órás sebességre figyelmeztető táblákat, illetve az Acél utcában a 3,5 t össztömeget meghaladó tehergépkocsik behajtását tiltó táblák is kikerültek.
A lakossági állásponthoz igazított rövidtávú koncepcióterv szerint a sebességkorlátozó táblák kihelyezésén kívül
- most készül a Szatmári utca egyirányúsítására vonatkozó terv, ami képviselő-testületi jóváhagyást is igényel.
- A Tómellék utcai, a sebességkorlátozás betartatását elősegítő terelőelemek szintén tervezés alatt állnak.
- A Dr. Nagy Lajos utcai gyalogátkelő tervei elkészültek, a beszerzési eljárást is lefolytatták, a kivitelezésre hamarosan sor kerül.
- A Mathiász és Római Sánc utcák torkolatába tervezett gyalogátkelő is tervezés alatt áll.
A Vasúti villasor és környéke forgalmi rendjének újratervezésére és a forgalomcsillapításra vonatkozó javaslat kapta a legtöbb szavazatot a 2021-es Városrészi Költségvetés programban. A 2022 decemberére elkészült tervvel a városrészben élők nem értettek egyet. Ezután közel két évig tartó lakossági egyeztetés vette kezdetét. 2023 júniusára sikerült a témában véleményt formálók többsége által támogatott kompromisszumos koncepcióban megegyezni, amit a képviselő-testület is jóváhagyott. A Vasúti villasor és környéke forgalmi rendjének problémáit rövidtávon kezelő koncepcióterv megvalósítása kezdődött el a közlekedési táblák kihelyezésével.