2019. december 28., 17:48
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 5 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A képviselő-testület – a helyzet és a tervek állása szerint – , csak feltételes módban hozhatna döntést a híd helyéről, valahogy így: „… ha a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF)-nek sikerül engedélyeztetni a Rév utca vagy a Pásztor rév térségében építendő hidat, akkor …”. Jelenleg ugyanis a Határcsárdánál létesítendő hídra van környezetvédelmi engedély.  A tervezés jelenlegi fázisában a híd – a városkép szempontjából kiemelt jelentőségű – Duna korzóra történő levezetéséről csak hozzávetőleges elképzelésekről tudtak tájékoztatni.    
A lakossági fórumon elhangzott lényegesebb megállapítások, tények:
Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) 2020. január 31-ig adott határidőt, hogy a képviselő-testület döntsön – az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal fejlesztési projekt keretében – a várost a Szentendrei-szigettel összekötő gyalogos és kerékpáros híd helyéről.
– Nemzeti Infrastruktúra Zrt. – mintegy nyomásgyakorlásként – felhívta a figyelmet arra is, amennyiben nem születik meg a Rév utca, ill. a Pásztor rév térségében létesítendő híd terveit támogató döntés, úgy a forrásokat átcsoportosíthatják.
– Ugyanakkor jelenleg csak egy hídhelyre van környezetvédelmi engedély: A Pest Megyei kormányhivatal 2019. 10. 30-án hozott határozata a Határcsárda térségében létesítendő hídra adott környezetvédelmi engedélyt.  (2019.10.30.EuroVelo6-környezetvédelmi-engedély >>)
– A közmeghallgatáson derült ki, hogy Verseghi-Nagy Miklós, a város korábbi polgármestere a NIF által összehívott egyeztető megbeszéléseken nemcsak a belvárosi, a Duna korzóhoz kapcsolódó hídfő mellett  köteleződött el, hanem  arra is ígéretet tett, hogy ehhez a hídhelyszínhez tömegközlekedési kapcsolat biztosítását vállalja a város (2017.09.05-NIF-egyeztető-tárgyalás-2.oldal >> ).
– A Duna korzóhoz kapcsolódó hídról előzetes látványtervet mutattak be, de a híd Duna korzóra történő levezetéséről pontosabb tervek még nem készültek, ahogy az új közlekedési kapcsolat létesítését követően generált kerékpáros forgalomra vonatkozó becslések sem ismertek. A megvalósítandó híd tervezésére – a város támogató döntése után – közbeszerzési eljárás keretében írnak ki pályázatot. Az eddig ismert látványtervek, „csak” látványtervek, ugyanakkor az már most látható, hogy a híd tömegének az ismert városképi látványba illesztésénél is erőteljesebb tervezői kihívás a Duna korzóra – a Duna maximális árvízszintje és a hajózási űrszelvény figyelembevétele miatt – 3-4 méter magasan érkező híd levezetése Szentendre belvárosában, a lehető lekevesebb építészeti, illetve városkép beavatkozás mellett.  (SPECIÁLTERV: látványterv1, látványterv2, látványterv3, látványterv4)
MEGJEGYZÉS:
Ha a híd Szentendre belvárosának északi részén, vagy a Határcsárdánál épül meg, akkor várhatóan jelentősen növekedni fog a kerékpáros forgalom a Duna korzón, a NIF tájékoztatója azonban erre a kérdésre nem tért ki. (Kerékpáros forgalomszámlálás a közelmúltban nem történt. A 2017-es Megvalósíthatósági tanulmányterv foglalkozik a kerékpáros forgalom várható növekedésével. A tanulmány a Duna korzó melletti kerékpárúton történt 2014-es forgalomszámlálás, a 2011-es népszámlálás kerékpáros közlekedésre vonatkozó adatai, valamint a 2013-ban felvett, 400 fős telefonos interjú alapján becsülte meg a várható forgalomnövekedést. Megvalósíthatósági tanulmányterv (részlet 50., 61. oldal))

2019. december 7. Lakossági fórum, videofelvétel >>
2019. december 7. Lakossági fórum jegyzőkönyv >>