2020. június 5., 10:28
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 4 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Visszatérő probléma a városban, hogy a HÉV állomás és a SPAR környékén naphosszat időzők zavarják az utazókat, bevásárlókat, kéregetnek, zaklatnak másokat, szemetelnek, italoznak és alkalmanként részegen randalíroznak. A rendőrség és a rendészet mellett a lakosság is sokat tehet azért, hogy a rászorulókat segítsük, de a közterületen tartózkodásukat ne támogassuk.

A HÉV és a SPAR környéke a város egyetlen gyalogosan könnyen megközelíthető bevásárlóközpontja, évtizedek óta az idejüket az utcán töltők találkozóhelye. A kéregetés, szemetelés, hangoskodás sokakat zavar, azonban a rendészet és a rendőrség csak a jelenség egy részét kezelheti: az életvitelszerűen közterületen élő hajléktalanokkal, a népegészségügyi szempontból veszélyes mosdatlan emberekkel, a közterületen alkoholt fogyasztó, a zaklató, fenyegető személyekkel szemben léphet és lép fel.

A probléma megoldása szempontjából azonban legalább ilyen hatékony, ha a lakosság tévesen értelmezett segítő szándékból nem támogatja, nem ösztönzi az itt időzőket az életvitelszerű közterületen tartózkodásban.

Tehetünk a jelenség ellen!
Szeretnél elfogadható viszonyokat a HÉV és a SPAR környékén?

  • Told vissza a saját, vagy elhagyott bevásárlókocsit és ne adj pénzt ezért senkinek!
  • Ne vedd igénybe az önkéntes parkolóőri szolgáltatást – „parkolássegítés, őrzés” –  ne adj pénzt ezért senkinek!
  • Ne őriztesd a SPAR ajtajában a csomagodat, kutyádat senkivel, ne adj pénzt ezért senkinek!
  • Ne itt add át a rászorulóknak vásárolt ételt, italt, ne adj alkoholt, ne adj pénzt se itt senkinek!
  • Ne hozd ide az otthon megmaradt ételt, ne főzz e célból, a rászorulóknak szánt ételt ne itt add át!
  • Ne itt adj ruhát, cipőt, matracot, ágyneműt a rászorulóknak!
  • Ne itt adj számodra feleslegessé vált használati tárgyakat, pl. mobiltelefont a rászorulóknak!

Mit tehet, aki segíteni szeretne a rászorulóknak, de életvitelszerűen közterületen tartózkodásukat nem kívánja támogatni? Jelezze panaszát a Ügyfélszolgálatnál (Duna korzó 25. “Fehérház”, telefon: +36/26/300-407, e-mail: ugyfelszolgalat@szentendre.hu, ), ajánlja fel segítségét a Gondozási Központ Hajléktalanok éjjeli menedékhelye és nappali melegedője (2000 Szentendre, Szabadkai u. 11., tel.: +36/20/310-9335, e-mail: szentendre2018.hajlektalan@gmail.com), vagy pénzadományával keresse a Szentendréért Közalapítványt!

Köszönjük!