A Szentendre és Vidéke július 6-án megjelent lapszámában járta körül a gyalogbusz és az iskolabusz megvalósításának kérdéskörét. Mindkét megoldás a belváros és a 11-es út tehermentesítését szolgálhatja iskolaidőben, főként a reggeli órákban.
Gyalogbuszra fel!
A Mindenki Szentendréje Egyesület kezdeményezésére budakalászi mintára 2022 szeptemberében Szentendrén is elindulhat a Gyalogbusz program, mely az Európa több országában már évek óta használatos pedibus működésén alapul. A gyalogbusz alsó tagozatos diákok számára biztosít csoportos, gyalogos iskolába járást lehetőséget szervezett formában, felnőtt kísérettel. A csoportok meghatározott útvonalon és menetrend szerint sétálnak el az iskolákig, becsatlakozni az előre kijelölt és táblákkal jelzett gyalogbusz-megállókban lehet.
Amennyiben szülőként szívesen csatlakozna „buszsofőrként”, vagy gyermeke örömmel járna reggelente gyalogbusszal iskolába, egy űrlap kitöltésével jelentkezhet. További információ a Gyalogbusz Szentendre közösségi oldalán vagy a gyalogbusz.szentendre@gmail.com e-mail címen kapható.
Lesz-e Szentendrén iskolabusz?
A SzeVi júliusi számából kiderül az is, hogy az országos iskolabusz-hálózat kiépítésére tett kormányzati bejelentés megvalósulása egyelőre várat magára, igény pedig lenne rá, ahogy azt a szentendrei felmérés is bizonyítja. Az önkormányzat június 12-én lezárult online felmérésében az érintett családok mintegy tíz százaléka vett részt. Elsősorban az általános iskolások szülei nyilatkoztak úgy, hogy igénybe vennék az iskolabuszt, az óvodások szülei csak felnőtt kíséretével használnák a szolgáltatást.
Figyelemreméltó adat, hogy az autózók huszonöt százaléka reggelente kizárólag azért ül kocsiba, hogy suliba vigye a gyereket. A szülők elsősorban a reggeli időszakban örülnének az iskolabusznak, negyed- illetve félnyolcas indulással, de a visszaútra is több mint hatvan százalék válaszolta, hogy 14 és 16 óra között tartaná jónak a megérkezést a városrész egy konszenzusos helyszínére.
Az igényfelmérés a szükséges első lépés ahhoz, hogy az önkormányzat tovább vizsgálja az iskolabusz-szolgáltatás elindításának lehetőségét. Az adatok kielemzése után forgalomtechnikai szakvélemény születik. Tárgyalások, egyeztetések megkezdésére csak ezek után kerülhet sor a potenciális szolgáltatókkal. A folyamat tehát minimum egy évet vesz majd igénybe, a végső döntésben pedig meghatározóak lesznek a város anyagi lehetőségei.
(Borítóképünk illusztráció – forrás: SzeVi)