2023. szeptember 13., 12:59
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 1 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Október elsején áll munkába a TDM új vezetője, Borbély-Tardy Anna. Vele beszélgettünk arról, mi motiválta pályázata beadásakor, milyen irányba szeretné vinni a szervezet működését, kiket, mely szervezeteket tart a legfontosabb partnereknek, illetve hogy a szentendreiek mikor és miben láthatják először a változásokat.

Magam is szentendrei vagyok – még ha nem is itt születtem –, így azt hiszem, bátran mondhatom, a város iránti szeretet ösztönzött arra, hogy megpályázzam a TDM ügyvezető igazgatói állását. Sokat nyomott a latban, hogy korábban a Magyar Alkotóművészeti Nonprofit Kft. (MANK) ügyvezetőjeként megismerhettem a szentendrei művészeti életet, amely kifejezetten izgalmas és szerteágazó – mondta kérdésünkre Borbély-Tardy Anna, a TDM hivatalosan október elsején munkába álló új vezetője.

Megőrizni és továbbvinni az örökséget

Az új ügyvezető pályázatában kiemeli, Szentendre természeti, művészeti, kulturális hagyományai olyan ma is élő örökséget jelentenek, amelyeket továbbvinni, fejleszteni érdemes és szükséges. Úgy fogalmaz, a nyugodt, békés városban mind a helyben lakók, mind az ide látogató turisták részére már most is rendelkezésre állnak a minőségi időtöltés feltételei a város sokszínű programjaival, de fontos, hogy ezek időben elérjék a célcsoportjukat. Ennek érdekében a már meglévő programokat szélesebb körben, és célzottabban tervezi kommunikálni, illetve – ahol indokolt – saját szervezésű rendezvényekkel bővíti majd a kínálatot. Nagy kihívásként értékeli a látogatások időtartamának kérdését; „olyan programokat kell szervezni, amelyek hosszabb maradásra bírják az idelátogatókat. Ezzel nemcsak a látogatói élmény növelhető, de a hosszabb tartózkodás a város vendéglőinek, szállásadóinak, a helyi termékek gyártóinak is növekvő bevételeket hozhat.”

Felvetésünkre Borbély-Tardy Anna elmondta, egy nagyobb szervezet irányítása után kifejezett kihívásnak érzi az alacsonyabb költségvetéssel és szűkebb munkatársi gárdával rendelkező TDM vezetését: – A TDM elkötelezett munkatársaival, a kijelölt új célok mentén jó okunk van bízni a sikerben.

Sok lehetőséget rejt magában a piac

A pályázatban az új ügyvezető arról is ír, hogy a programokban kiemelt helyet kell biztosítani a város épített örökségének, illetve az azokhoz kapcsolható kulturális és egyéb programoknak; de legfontosabbak a helyi közösségek, amelyek éltetik a várost. A szentendrei piac nagyszerű lehetőséget nyújt arra, hogy a lokális értékek felmutatásával és a kulturális karakter megerősítésével helyi látványossággá fejlődjön, ahová akár célzottan is érkezhetnek az érdeklődők. Itt a tervek szerinte a szentendrei, illetve a közeli települések termelői, alkotói, gyártói szélesebb értékesítési lehetőséghez juthatnak a jövőben.

– Ahogy pályázatomból is kiderül, kiemelten fontos partnerként tekintek a városban élő és alkotó művészekre, a helyi termelőkre és kézművesekre éppen úgy, mint az önkormányzati, állami és magán intézményekre, valamint a városban élő nemzetiségek képviselőire, kulturális szövetségekre, egyesületekre – válaszolta a legfontosabb partnereket firtató kérdésünkre.

A pályázatban az is szóba került, hogy a jelenlegi Tourinform iroda elhelyezkedése korlátozza azoknak a körét, akik igénybe tudják venni, ezért érdemes lenne a város forgalmas, turisták által sűrűn látogatott központi részén újabb információs pontot kialakítani, elősegítendő, hogy a városba látogatók ne véletlenszerűen értesüljenek az elérhető kulturális, művészeti és egyéb lehetőségekről, programokról.

Az első változások késő ősszel, illetve télen várhatók

Kérdésünkre Borbély-Tardy Anna elmondta, felelőtlenség lenne egyelőre bármit is mondani az első eredmények várható időpontjáról, hiszen az első hónapokban a gazdasági helyzet áttekintése és rendezése kell, hogy prioritást élvezzen: – Az őszi időszakot inkább a csendes alapozásra szánom, az első eredményekkel inkább késő ősszel, illetve a téli időszakban találkozhatnak majd a szentendreiek. Fontos kiemelni, hogy a korábbi vezetés számos kiváló kezdeményezést indított útnak, a létrehozott értékeket meg kell őrizni, illetve, ha lehetséges, tovább kell fejleszteni.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, hogy a kommunikáció már a kezdeti időszakban is fontos szerepet tölt majd be a megújulásban: – Annál is inkább fontos a hatékony kommunikáció, mert hiába a jó szervezés, ha annak eredményei nem jutnak el a közönséghez. Kiemelt figyelmet kell fordítanunk a kommunikációs feladatok észszerűsítésére, finomhangolására.

– Arra számíthatnak a szentendreiek, hogy – miután egy szervezet „arca és hangja” mindig magán viseli a vezető habitusát – biztosan új megjelenéssel és lendülettel találkozhatnak rövidesen, és remélem, sikerül közös hangot találni a helyben élőkkel éppúgy, mint az idelátogatókkal. Szeretném, ha munkánk révén a városi program- és szolgáltatáskínálat láthatóbbá és hallhatóbbá, Szentendre, a kreatív város pedig átélhetőbbé, befogadhatóbbá, újabb és újabb látogatásra érdemessé válna – emelte ki Borbély-Tardy Anna.

(Fotó: Deim Balázs / Szentendre és Vidéke)