2022. január 26., 11:48
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 3 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.
A választási eljárásról szóló 2013-as törvény értelmében a választás kitűzésétől a szavazás napjáig nem lehet a közterület nevének és jellegének, a ház számának, az épület vagy a lépcsőház jelének megváltozását a címnyilvántartásban átvezetni. Így átmenetileg szünetel a Központi CímRegiszter (KCR) miatti lakcím-felülvizsgálat.

Hol tart most a lakcím-felülvizsgálat a városban?

A 749 szentendrei utcának több mint 80 százalékában megtörtént a lakcím-felülvizsgálat, 123 utcára az országgyűlési választások után kerül sor. Sikerült a minimumra csökkenteni a lakcímváltoztatásokat, a felülvizsgált címeknek csak egy kis hányadában került sor címváltoztatásra. 109 esetben kellett lakcímet módosítani, és mintegy 660 esetben rögzítettek új címet. Új cím rögzítésére akkor van szükség, amikor a meglévő lakcím nem szerepelt a KCR-ben. Az eddig felülvizsgált ingatlanoknak mindössze 1,2 százalékában került sor lakcímváltoztatásra, ami a szentendreiek együttműködésének és a rugalmas ügykezelésnek köszönhető.

A lakcímváltozás ügyintézése

A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló tavalyi törvénymódosítás értelmében a Magyarország területén élő polgár köteles lakóhelyének címét bejelenteni. Ha a lakcímmódosításra költözés miatt kerül sor, akkor a bejelentést a beköltözéstől vagy a kiköltözéstől számított három munkanapon belül kell megtenni. Sajnos elkerülhetetlen a lakcímkártya cseréjének személyes ügyintézése az úgynevezett költözéssel nem járó címváltozás (ilyen a KCR miatti címváltozás) esetén is, mert a Kormányhivatal addig nem állítja ki az új dokumentumot, amíg a régit le nem adják.

Az országgyűlési választásokon a szavazásnál a lakcímkártyát is be kell mutatni, ezért lakcímváltozás esetén ezt célszerű mielőbb rendezni.

A címváltozást a közműszolgáltatóknál is át kell vezetni. Olvasóink figyelmét ezért felhívjuk arra is, hogy a jogalkotók felülvizsgálták és egyszerűsítették a közműátírás korábbi gyakorlatát: 2022. január 1-től bevezették az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatást (AVSZ). Az adatváltozás-kezelési szolgáltatást az az állampolgár veheti igénybe, aki ügyfélkapuval rendelkezik és – akár személyesen a kormányablaknál, akár ügyfélkapun keresztül – a szolgáltatásra regisztrál.

A HATÓSÁGI IRODA ELÉRHETŐSÉGE:
Email-cím: kcr@ph.szentendre.hu | Telefonszám: 0626/ 300-407
Postacím: Szentendre Város Önkormányzat | Hatósági Iroda
2000 Szentendre, Városház tér 3.