2021. május 25., 15:20
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 3 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Szentendre Város Önkormányzata megbízásának megfelelően idén április végére elkészült az az összefoglaló turisztikai koncepció, amely alapjaiban készül újradefiniálni és egyben kihasználni városunk egyedülálló adottságait. A lakosság, a helyi vállalkozások, a látogatók és a város érdekeit és céljait figyelembe véve azonos mértékben, szimbiotikus együttműködésben kívánja megvalósítani.

A turisztikai összefoglaló egyik sarkalatos pontja a sok vihart kavart, fesztiváljellegű tömegrendezvények sorsa. Ön mit gondol arról, hogy a tervek szerint ezeket a programokat háttérbe szorítanák a minőségi, akár egész napos és mindenképpen kulturális események? A kulturális örökséghez, a sporthoz, a gyerekprogramokhoz, a csodás szentendrei gasztronómiához köthető rendezvények előtérbe helyezésével könnyen kiválthatóak a gyakran csupán néhány órás, jó esetben egy estés, viszonylag szűk rétegeket célzó, nyáresti jamboree-k. Annyi mindenünk van! A Kő-hegy megmászásra vár. A Duna sportrendezvényeknek adhat helyszínt, a pandémia elmúltával újra folytatódhat a közkedvelt gyertyaúsztatás. A múzeumok megújuló, időszakos kiállításokkal, akár szabadtéri kitelepüléssel örvendeztethetik meg a művészet iránt érdeklődőket. Érdekes idea „Kovács Margit pogácsája”, vagyis a kultúrát a gasztronómiával ötvöző, innovatív, nemzetiségi street-food ötlet. Az időszakosan városunkra zúduló, becslések szerint évente 600.000 fős tömegturizmus helyett, – a több-kevesebb elvet alkalmazva – sokkal inkább a látogatók tartózkodási idejének növelése a cél. E tekintetben a turistákat látogatóként, vendégként ajánlatos kezelni. Ebben jelentős szerepet vállalhat a lakosság, ezért született a helyiek bevonásával megvalósítható „Mutasd meg a házad, kerted, portád!” koncepciója, illetve az októbertől márciusig tartó holt szezont felszámolandó kiegyensúlyozott kínálatra való törekvés megvalósításának ötlete. Ön szívesen vállalna-e részt az ide látogató vendégek számára vonzó tevékenység/program létrehozásában? Szintén a vendégeinket segítve hasznos „látogatópontok” kialakítására is nyílhat mód, melyek az idelátogatókat okos megoldásokkal igazítanák el és vezetnék be a városba. Ön mit gondol ezen pontok kialakításával, technológia felszereltségével és azok helyszíneivel kapcsolatban?

A Szentendre márka brandként való életre keltése és későbbiekben az életben tartása attól függ, mennyire vagyunk képesek együtt a minőségi „szentendreiséget” átadni vendégeinknek és azt megőrizni magunknak. Ennek érdekében a városvezetés számít az Ön véleményére, ezért kérjük, május 31.-ig küldje meg nézeteit, ötleteit a tdm@szentendre.hu e-mail címre. Köszönjük!

Szentendre városának turisztikai koncepciója itt olvasható >>