2023. május 30., 18:35
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 2 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Amint arról már korábban hírt adtunk, a kormányzati megszorítások miatt felvetődött annak lehetősége, hogy több, Szentendrét és környékét is érintő beruházás jelentős csúszást szenvedhet. A környék polgármesterei levélben keresték meg az ügyben az építési tárcát. Lázár János miniszter időközben reagált: közölte, a környék nagyberuházásait nem érintik a megszorítások. Szentendre, Pomáz és Budakalász polgármesterei válaszlevelükben egyebek mellett arra hívták fel a figyelmet, hogy a 11-es út építési engedélye 2023 végén én lejár; továbbá az M0 körgyűrű továbbépítése akkor kezdődhet el, ha a kormány június 14-ig biztosítja a tervezéshez szükséges 4 milliárd forintot.

Szentendre, Pomáz és Budakalász polgármestere ezért közös levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek, amelyben a beruházások sorsáról érdeklődtek. A miniszter válaszában közölte, hogy a beruházásokat nem érintik a megszorítások.

A polgármesterek válaszlevelükben megköszönték a tájékoztatást, és egyben arról érdeklődtek, mikorra várható a közbeszerzési eljárások kiírása, ugyanis fel kell készíteni a települések lakóit, illetve az ott működő szervezeteket, rendőrséget, mentőket, tűzotóságot a várható közlekedési változásokra.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a 11-es út építési engedélyének érvénye 2023. december 31-én lejár. Az M0 körgyűrű továbbépítése pedig akkor kezdődhet el 2028-ban, ha a kormány június 14-ig biztosítja a tervezéshez szükséges 4 milliárd forintot.

Az érintett beruházások az alábbiak:

  • a 11-es főút szentendrei belterületi szakaszának felújítása,
  • a Pomáz és Budakalász közötti elkerülőút megépítése és a 11-es főút M0-ás csomópont és Szentendre közötti szakaszainak felújítása;
  • a H5-ös HÉV felújítása, benne a szentendrei HÉV és Volán pályaudvarok újjáépítése, a pomázi HÉV állomás újjáépítése és a budakalászi HÉV állomás felújítása, valamint az elavult járműpark felújítása;
  • az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es főutak közötti északi szakaszára vonatkozó kiviteli tervek elkészítése;
  • végül a Budakalászi Patakpart Általános Iskolát megközelítő út fejlesztése.