2016. április 27., 17:30
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 8 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Változatos témák, kulturált hangnem, gyors és érdemi válaszok: ez az első városi online fogadóóra mérlege. Április 26-án késő délután két órán át várták és válaszolták meg azonnal a Facebookon a lakosság kérdéseit az önkormányzati vezetők.

13087615_646487002193615_6275259383410796025_nTöbb mint 2400 embert ért el a városvezetés első online fogadóóráját meghirdető poszt a legnépszerűbb közösségi oldalon kedden. Verseghi-Nagy Miklós polgármester hivatalos Facebook-oldalán 17 órától 19 óráig várta a kérdéseket, felvetéseket bármilyen, a várost érintő témában. Az azonnali válaszadásban a kabinet és az önkormányzati munka valamennyi területét lefedő kis csapat segítette a polgármestert. A hozzászólásokra időrendi sorrendben reagált a városvezetés, a hosszabb utánajárást igénylő ügyekre rövid időn belül visszatérünk: a kérdezők személyes üzenetben kapnak választ a szükséges információk beszerzése után.

13083289_646487042193611_6061876943543612763_n

Az első kérdés az online fogadóóra első perceiben megérkezett, és a rendelkezésre álló két óra alatt folyamatosan érkeztek a hozzászólások. Aktívan huszonöten folytattak párbeszédet a polgármesterrel, de az eszmecserét csaknem százszor ennyien követték: 2400 felhasználót ért el a poszt. Téma volt a HÉV-megálló környékének rendezése, a belvárosi csapadékvíz-elvezetés, a 11-es út burkolati jelei, jelzőlámpái, a zöldhullám kialakítása. Kérdések és válaszok születtek a kátyúzásról, állami tulajdonú épületek felújításáról, a Postás strandról, igényt jeleztek parkoló felújítására, újabb szemetesek kihelyezésére, hiányzó utcanévtáblák pótlására.

Egyértelmű sikerként könyvelhetjük el az első online fogadóóránkat – mondta Verseghi-Nagy Miklós polgármester. A kérdések legnagyobb részét munkatársaim segítségével percek alatt megválaszoltuk. Néhány egyedi eset, felvetés kapcsán tájékozódnunk kell, ehhez a kérdezők türelmét kértük. Nagyon örülök annak, hogy a párbeszéd végig kulturált hangnemben folyt, az álláspontok közeledtek egymáshoz és minden lezárt téma felvetője a „beszélgetés” végén udvariasan nyugtázta a kapott válaszokat. Szeretném én is megköszönni, kollégáim és a magam nevében is az aktív részvételt, a kérdéseket és az értékes észrevételeket az online fórumon.

Az azonnal le nem zárt kérdések megoldásán az ügyfélszolgálat közvetítésével dolgoznak az illetékesek. Az online fórumot a tervek szerint időről időre meghirdeti a városvezetés.