2022. február 4., 09:22

2023-ban kezdődhet a H5 HÉV vonalának három éven át tartó felújítása. A szentendrei állomással kapcsolatos tervek finomhangolása várható, de a városképet hosszú évtizedekre meghatározó építkezés terveinek lényegi megváltoztatására nem lát lehetőséget a beruházó.

A HÉV-végállomás és a buszpályaudvar környékének fejlesztéséről a tervezők részvételével 2022. január 27-én a szentendrei Városházán egyeztettek az önkormányzat és a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezető munkatársai. A múlt év decemberében ismertetett tervek megváltoztatására meglehetősen szűk mozgástere van Szentendrének – tette világossá a beruházó a találkozón.

Az állomásépület megjelenésében ugyanakkor több korrekciót ígértek a tervezők, figyelembevéve a városi tervtanács véleményét és a Szentendrei Építész Egylet fenntartásait. A közösségi médiában is sokat bírált perontető kialakításában például van némi mozgástér, és számos egyéb kisebb módosítás lehetséges, de a nagy költségű és időigényű módosításokra (vágányok mélyvezetése, földalatti P+R, hévállomás áthelyezése a város szélére, a Szentendrét elkerülő út hévfejlesztési projektben történő megvalósítása stb.) a BFK nem lát lehetőséget.

A beruházás a Városi Szolgáltató területét is érinti, nagyságrendileg 4800m2 területen, és a szociális bérlakások területét is, mintegy 800 négyzetméteren. Az indoklás szerint a járműtelep kisajátítása a járatsűrítések miatt a H5 vonalon nagyobb számban közlekedő új motorvonatok tárolása és karbantartása miatt szükséges. A kisajátított területekért járó kártalanítással kapcsolatban is számos kérdés vár még tisztázásra.

A beruházó tájékoztatása szerint az aluljáró átalakítása helyett az akadálymentesítést a felszínen, a 11-esen kijelölt új gyalogátkelőhellyel kívánják biztosítani. A városrészeket összekötő kerékpárút, valamint az EuroVelo és az állomásfejlesztés – gyalogosforgalommal is összefüggő – terveinek összehangolását kezdeményezte Szentendre. Segítségként ehhez átadta a városi kerékpáros úthálózat terveit a beruházónak.

Összegezve a tárgyaláson elhangzottakat, Fülöp Zsolt polgármester kiemelte azt a határozott tervtanácsi elvárást, hogy a „semleges” karakterű építészeti koncepció egészüljön ki a szentendrei kulturális örökségre, a helyi hagyományokra utaló építészeti megoldásokkal és kezdeményezte, hogy lehetőség szerint művészeti alkotás is megjelenhessen az új állomáson. Továbbá kérte a városi főépítész bevonását a tervek véglegesítésébe.

A tervezők nem zárkóztak el attól, hogy a módosított tervekről a szentendrei tervtanáccsal egyeztessenek. Jelezték továbbá, hogy február közepén lakossági fórumot tartanak a Békásmegyer és Szentendre közötti szakaszról online formában. Az önkormányzat kérésére a BFK vállalta, hogy amint elkészülnek, a Pannóniatelep megállóhelyre vonatkozó terveket is átadják a városnak.

A beruházó számításai szerint a H5 vonalának fejlesztése 2023-ben kezdődhet el. Az uniós forrásokból tervezett beruházást 2026 közepére kell befejezni.

 

 

« 2022. december » loading...
h K s c p s v
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
sze 07

P’Art Mozi – filmszínházi programok

2022. 01. 01. - 2029. 12. 16.
sze 07

Advent Szentendrén

2022. 11. 26. - 2023. 01. 08.
sze 07

Bubán Róza: Kontraszt – kiállítás

2022. 12. 02.. 18:00 - 2023. 01. 09.. 18:00
sze 07
sze 07

Csontó Lajos: Egybeesés – kiállítás

2022. 12. 03.. 08:00 - 2023. 03. 31.. 17:00
csü 08
pén 09
szo 10

Adventi kézműves délelőtt

december 10.. 10:00 - 12:00
pén 16

Karinthy Ferenc: Dunakanyar

december 16.. 18:00
szo 17
szo 17
pén 30

Karinthy Ferenc: Dunakanyar

december 30.. 18:00
szo 31

Óévbúcsúztató séták a belvárosban

december 31.. 11:00 - 14:00