2015. október 22., 14:40
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Két, Szentendrét érintő fontos közlekedésszervezési témában, az M0-ás körforgalom és a városi zöldhullám kérdéseiben egyeztetett a városvezetés a Magyar Közút Nonprofit Zrt. illetékes szakembereivel.

Az M0-ás körforgalmi problémájának megoldására a Magyar Közút elkészítette a körforgalom átépítésének engedélyezési terveit, amelyek engedélyezése hamarosan elkezdődik. A terveket az a mérnök szervezet készítette, akik az ország legtöbb nagy kapacitású és úgynevezett turbó-körforgalmát is tervezték, így megfelelő tapasztalattal bírnak a kérdésben. A tervezett kialakítás szerint ez a körforgalom is ún. turbó-körforgalom lesz, minden csatlakozó útat kétsávossá bővítenek, maga a körforgalom is újra két használható forgalmi sávval fog rendelkezni. A körforgalomban való haladást kötelező irányok teszik zökkenőmentessé, melyhez már a felhajtás előtt az úti célnak megfelelő sávba kell majd sorolnia az autóknak és rövid ciklusidejű közlekedési lámpák fogják váltakozva megadni az egyes haladási irányoknak a zöld jelzést. Ezáltal a körforgalmon egyszerre több autó fog tudni áthaladni, és váltakozva, egyszerre nagy mennyiségű autónak tudnak áthaladást biztosítani mind a Szentendre felől az M0-ásra igyekvők, mind az M0-ásról Budapest felé hajtók számára.

Budakalász, 2011. október 1. Az M0-ás autóút csomópontja a Pest megyei Budakalász határában. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
A tervek tehát elkészültek és kezdődik az engedélyezés, amit követően pedig a városvezetés mindent megtesz azért, hogy az építkezés is mihamarabb megvalósulhasson.

A Szentendrén belüli, 11-esen való közlekedés egyik nagy hiányossága az úgynevezett zöld-hullám hiánya, azaz, hogy aki egyszer már zöld jelzést kapott valamelyik lámpánál, az további megállási kényszer nélkül végig tudjon haladni az úton folytonos zöld jelzés alatt. Hogy ez a rendszer elkészüljön, még technikai fejlesztésre van szükség, pontosabban a Liliom utcai, Telep utcai és Római sáncnál lévő jelzőlámpa nélküli zebrákat is jelzőlámpás csomóponttá kell fejleszteni és emellett a zöld hullám terveinek is el kell készülnie. Ez a feladat is már tervezési fázisban van, jövő év elejére várható azok elkészülése. A tervek alapján már meg lehet becsülni majd a beruházás várható költségét, mely minden bizonnyal sok tízmillió forintot fog jelenteni, így egyúttal az önkormányzat dolgozik azért, hogy ezen beruházáshoz támogatásban részesüljön a város.