2018. április 22., 08:00
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 6 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

FELHÍVÁS SZENTENDRE VÁROS DÍSZPOLGÁRA CÍM

valamint

PRO URBE EMLÉKÉREM ADOMÁNYOZÁSÁNAK

JAVASLATTÉTELÉRE

Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete 41/2003. (VI.18.) Önk. sz. rendeletének 2. §-a szerint „a SZENTENDRE VÁROS DÍSZPOLGÁRA CÍM adományozható – a város önkormányzatának legnagyobb elismeréseként – annak a magyar, vagy külföldi állampolgárnak, aki valamely téren jelentős, kiemelkedő munkájával vagy életművével mind a városon belül, mind pedig országosan vagy nemzetközi viszonylatban elismerést szerzett, és ezzel hozzájárult Szentendre város jó hírének öregbítéséhez.”

A kitüntetés minden évben egy személynek adományozható a Képviselő-testület határozata alapján. A Szentendre Város Díszpolgára Címmel külön erre a célra készített emlékplakett és díszoklevél jár. A város díszpolgára az adományozástól kezdve viselheti a kitüntető címet, valamint élvezheti a helyi rendeletekben rögzített, díszpolgárokat megillető kiváltságokat.

Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testületének 41/2003. (VI.18.) Önk. sz. rendeletének 5. §-a szerint „PRO URBE Emlékérem adományozható azoknak a személyeknek, csoportoknak, társadalmi vagy gazdasági szervezeteknek, akik vagy amelyek a város fejlesztésében, a közszolgálati, az egészségügyi, a szociális, az oktatási, a kulturális, a sport, a társadalmi vagy a gazdasági élet bármely ágazatában a város értékeit gyarapítva, kiemelkedő eredményt értek el.”

PRO URBE Emlékérem évente legfeljebb 3 db adományozható a Képviselő-testület határozata alapján. Az emlékérem megosztva is adományozható, 2 fő esetében az együttesen elért eredményük alapján, ebben az esetben 2 emlékérem és 2 díszoklevél kerül kiosztásra. Csoport esetén 1 emlékérem és 1 díszoklevél jár.

A kitüntetések egy személy részére csak egy alkalommal adományozhatók.

A kitüntetések nem adományozhatók az aktuális ciklusidőben a Képviselő-testület vagy állandó bizottsága tagjai részére.

A kitüntetések adományozására minden év augusztus 20-án, nemzeti ünnepünk alkalmából kerül sor. A kitüntetéseket Szentendre Város Önkormányzat nevében a Polgármester adja át.

A kitüntetések adományozására tett javaslatokat személyekre és kitüntetésekre bontva, külön-külön javaslatként kérjük beadni!

 

A kitüntetés adományozására javaslatot tehet:

  1. a) a polgármester, a jegyző
  2. b) a képviselők;
  3. c) a képviselő-testület bizottságainak tagjai;
  4. d) szentendrei egyesületek, szakmai, civil szervezetek, intézmények
  5. d) legalább 20 szentendrei állandó lakóhellyel rendelkező lakos.

 

A javaslatok beérkezési határideje: 2018. április 30. (hétfő)

A javaslat beadásának helyszíne: Szentendrei Közös Önkormányzati Hivatal Iktatója

(2000 Szentendre, Városház tér 3.)

Kérjük a javaslattevőket, hogy a méltatások szövegét 10-15 gépelt sorban fogalmazzák meg, a Hivatal ügyfélszolgálatán átvehető, vagy a honlapunkról letölthető adatlapon. A javaslatokat az adatlap kitöltése után e-mailben is el lehet küldeni a fent megadott határidőig a jegyzo@szentende.hu e-mail címre.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy csak a határidőre beérkezett és méltatással ellátott javaslatokat áll módunkban elfogadni!

 

További felvilágosítás kérhető: a Hivatal Jegyzői titkárságán a 26/785-033-as telefonszámon.

Letölthető felhívás javaslattételi nyomtatvánnyal