2020. március 6., 16:39
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 4 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Felhívva a figyelmet a téves állításokra, illetve az elhallgatott tényekre – Fülöp Zsolt polgármester sajtóközleményben reagált a NIF által szervezett tegnapi sajtótájékoztatóra, amelyre az érintettek közül egyedül Szentendre nem kapott meghívást.

Téves állításokat közölt Révész Máriusz kormánybiztos csütörtöki sajtótájékoztatóján

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Több tényt elhallgatott, illetve tévesen tájékoztatta a közvéleményt Révész Máriusz kormánybiztos a szentendrei kerékpároshíddal kapcsolatos csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A sajtóeseményre a beruházás érintett szereplői közül egyedül Szentendre nem kapott meghívást.

Révész Máriusz kormánybiztos március 5-i sajtótájékoztatóján több tényt is elhallgatott. Nem említette, hogy az általuk preferált, Szentendre belvárosában tervezett két hídhely nem csak azért nem kapott környezetvédelmi engedélyt, mert a vízbázisok védelméről szóló 123/1997. sz. kormányrendelet kizárja azt, hanem azért sem, mert a híd tájba, városképbe illesztése gyakorlatilag megoldhatatlan. (Pest Megyei Kormányhivatal PE/KTF0/4190-
23/2019. sz. határozata)

Arról sem tettek említést a sajtótájékoztatón, hogy mi volt az oka a közel két évig elhúzódó környezethasználati engedélyeztetési eljárásnak. Már a 2017 decemberében benyújtott előzetes vizsgálati dokumentáció is leírta, hogy a projekt „Dömös–Szentendre közötti szakasz tervezési menetében lépéshátrányban van.” Az előkészítetlenség és a nem kellően kimunkált tervek miatt az eljárás minden fázisa fellebbezésre adott okot. Mindezek ellenére a beruházó azt kérte tavaly év végén Szentendre képviselő-testületétől, hogy a környezetvédelmi engedélyt nem kapott belvárosi hídhelyek valamelyikét támogassa.

A projekt tervezett menetrend szerint kivitelezése már tavaly év végén kétséges volt, a beruházó pedig most a városra hárítja a felelősséget – átpolitizálva a híd tervezésének és megvalósíthatóságának valós történetét.
A véleménynyilvánító szavazáson egyértelműen kiderült, hogy Szentendre akarja a hidat, de a tájképvédelmi, környezetvédelmi, vízbázisvédelmi szempontok figyelembevételével.

A sajtótájékoztatóra meghívták Szigetmonostor polgármesterét, de minket nem. Pedig a híd megvalósítása körüli vita éppen arról szól, hogy számítanak-e Szentendre szempontjai is a döntéshozóknak.

A helyismeret hiányát jelzi, hogy Révész Máriusz szerint „autóút van a korzón” (nem tudom, hányas számú autóútra gondolt). Szeretném jelezni, hogy 2017 óta a korzó autós közlekedéstől elzárt terület, ahová csak célirányosan, külön behajtási engedély alapján lehet behajtani, az átmenő forgalom tilos. Továbbá az előző városvezetés sem tervezett nemzetközi kerékpáros utat a korzóra.

Továbbra is készek vagyunk a híd megvalósítása érdekében a szükséges egyeztetésekre. Azt gondoljuk, hogy ha a Rév utcánál a kormány szerint – a vízbázisvédelmi szempontok figyelembe vételével, ám szakhatósági tiltás ellenére – megvalósítható a kerékpároshíd, akkor az a minimum, hogy ezt a lehetőséget megvizsgáljuk a belvárostól délre eső helyszín esetében is.

Fülöp Zsolt, Szentendre Város polgármestere

Letölthető sajtóközlemény
Háttér: Szentendre – Szigetmonostor híd környezetvédelmi eljárás elhúzódása