A Sas utcaiak kezdeményezése – hogy utcájukat egyirányúsítsák – a környék más utcáinak forgalmát is jelentősen befolyásolja, ezért az egész környékre átfogó, forgalomszámlálásra épülő forgalomtechnikai koncepcióterv készült. A tervet bemutatták a július eleji lakossági fórumon, a lakossági észrevételek alapján tovább finomítják és újabb, szélesebb körű lakossági egyeztetésekre kerül sor.
Ugyan sikerült Szentendrén megállítani a lakosság növekedését a településrendezési dokumentumok módosításával, a változtatási tilalom alkalmazásával, de az ingatlanfejlesztői érdekeket érvényesítő kormányzati döntések következménye, az agglomeráció túlnépesedése itt marad velünk. Ez együtt jár a gépjármű-forgalom növekedésével, amit sem a 11-es főút, sem Szentendre úthálózata nem képes közlekedési feszültségek nélkül levezetni, az átmenőforgalom megjelenik a kertvárosi területek utcáiban.
Az nyilvánvaló, hogy ezeket az utcákat nem az átmenőforgalmat bonyolító gyűjtőutaknak tervezték, szélesítésükre nincsen lehetőség. A hegyvidék beépültével a 11-es főúttal párhuzamos, a kertvárosi részeket tehermentesítő utak kialakítására sincs lehetőség.
A kertvárosi utcákon megjelenő átmenőforgalom csökkentésére a leggyakoribb lakossági reakció, hogy egyirányúsítsák az utcájukat. Ilyen kéréssel fordultak az önkormányzathoz a Sas utcaiak is, mert számukra megoldást jelentene, ha a Szentlászlói úttól a Vasvári Pál utca felé vagy a Nyár utcai csomóponttól észak felé egyirányúsítanák az utcát. Az innét kiszorított forgalom azonban a közeli utcákon okozna forgalomnövekedést, további közlekedési konfliktusokat gerjesztve. Ezért az egész környék közlekedését forgalomszámlálásra építve felül kellett vizsgálni és ennek alapján kialakítani egy lehetséges tervet.
A forgalomtechnikai koncepciótervet legutóbb a július elején tartott fórumon véleményezte a lakosság. A koncepcióban bemutatott általános közlekedési viszonyok javításával, a gyalogoshálózat és biztonság fejlesztésével (gyalogátkelők létesítésével, járdaszélesítéssel, -felújítással), a parkolás újraszabályozásával, ahol lehet a parkolási helyek felújításával, átalakításával a résztvevők egyetértettek. Annak ellenére, hogy a bemutatott terv nem ajánlotta az utca egyirányúsítását, a lakók változatlanul azt kérték, hogy a Sas utca észak felé, az Ungvári utca pedig dél felé legyen egyirányú.
A lakossági fórumon Pilis Dániel hangsúlyozta, hogy az önkormányzat nem zárkózik el az egyirányúsítás elől, ehhez a tervet tovább kell módosítani és szélesebb körben kell lakossági egyeztetésre, véleményezésre bocsátani. Ez a forgalomtechnikai változtatás ugyanis a közvetlen környék szinte összes utcájának forgalmára kihat – jelentősen módosítva az utcákban élők közlekedési szokásait, lehetőségeit.