A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. válaszlevelében hangsúlyos szerepet kap a döntés sürgetése, ill. az EU-s támogatás esetleges elvesztése: „az uniós (VEKOP) finanszírozás 2023 év végéig biztosított, addigra fizikailag el kell készülnie a projektnek!”
A kerékpáros híd a Duna korzó gyalogos és kerékpáros forgalmára gyakorolt várható hatását firtató kérdésre az Akusztika Mérnöki Iroda (2018.11.) környezeti hatástanulmányát idézik. Ebből azonban sem a várható forgalomnövekedés nem derül ki, sem az, hogy pontosan mit jelent a kerékpáros útvonal kiemelt kormányprogram keretében történő felújítása, amelynél az EV6 nyomvonal szempontjait is javasolt figyelembe venni.
Városképi és közlekedési kapcsolat szempontjából az egyik legfontosabb kérdés volt a december 7-ei, városházán tartott fórumon is az, hogy milyen szintkülönbséggel tud csatlakozni a Duna korzó jelenlegi szintjéhez képest a tervezett híd? A megadott válasz szerint, a híd a Duna maximális árvízszintje és a hajózási űrszelvény figyelembevétele miatt „3–4 m magasan érkezik” a Duna korzóra, éppen ezért legalább 70-75 m hosszú egybefüggő rámpára (5%-os lejtő 9 m-ként pihenővel megszakítva) lesz szükség az akadálymentes fel- és lejutáshoz.
Arra nincs idő már, hogy a Duna korzótól délre eső lehetséges hídhelyet is megvizsgáljanak, mert ez „a projekt ütemtervének tarhatatlanságát, így a projekt várható ellehetetlenülését és az uniós forrás elvesztését okozná” – állítja a NIF.
A város arculatát évtizedekre, évszázadokra, de – a forgalomnövekedéssel, közlekedési változásokkal – a város mindennapjait is meghatározó döntést kell rövidesen meghoznia a városvezetésnek úgy, hogy a terv több, a várost érzékenyen érintő pontja is kérdéses. Környezetvédelmi engedély egyelőre csak a Határcsárdánál létesítendő hídhelyre van. Nem tisztázott, hogy a híd levezetése hogyan illeszkedik a Duna korzó arculatához, hol vezet majd és mekkora lesz a kerékpáros forgalom a belvárosban? Mit jelent az, hogy „Szentendre vállalja, hogy tömegközlekedési kapcsolat biztosít” (2017.09.05.NIF-egyeztető-tárgyalás, 2.oldal) a belvárosban megépült híd esetében? Nem súlytalan kérdések ezek, és vajon lesz még elég idő minden kérdésre kellően konkrét választ kapni, és nem utolsósorban megvitatni a városban élőkkel?
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. válaszlevele Fülöp Zsolt polgármesternek (teljes levél) >>