A városvezetés elkötelezett a tájba illő védőkorlát kivitelezésében, ezért a hivatal illetékes munkatársai már vizsgálják az Európai Unióban elfogadott egyéb műszaki megoldásokat. A szalagkorlát helyett más, alternatív eszköz kivitelezhetőségét befolyásolhatja ugyanakkor, hogy – a nyomvonal kivitelezésének jogszerűségét megkérdőjelező beadvány nyomán – a Pest Megyei Kormányhivatal Közlekedésfelügyeleti Főosztálya is vizsgálódik az ügyben. Állásfoglalásuk pedig elvben kiterjedhet nemcsak a bejelentésben foglaltakra, hanem más, például közlekedésbiztonsági kérdésekre is.
Az a másik lakossági kérés, hogy a János utcai vashídnál se legyen szalagkorlát, jelenleg nem teljesíthető. Egyrészt azért, mert ez egy veszélyesebb szakasz, a patakmeder itt 4-5 méter mély, másrészt ez a szakasz engedélyköteles tervek szerint készült, tehát módosítása esetén az engedélyeztetési eljárást elejétől a végéig újra le kellene bonyolítani. Ha azonban a hatóságok számára is elfogadható, illetve az előírásoknak megfelelő tájba illő védőkorlát-megoldást sikerül találni, akkor ennek cseréjére is sor kerülhet a későbbiekben. A Bükkös parti kerékpáros nyomvonal többi szakaszán nem lesz szalagkorlát.
Mivel több bejelentés érkezett a Miniszterelnökség Területfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósághoz (IH) is, ezért október 31-re a projekt előrehaladásáról úgynevezett státusz-megbeszélésre hívták be a projekt operatív irányítását végző önkormányzati munkatársakat. Az egyeztetésről készült emlékeztető szerint a kivitelezés a terveknek megfelelően halad, összességében 80-85%-os készültségnél tart. Az Irányító Hatóság tudomásul vette a kisebb módosításokat is. A projekt fizikai befejezésének és a záró elszámolás benyújtásának határideje teljesíthető.
(Fotó: Harmath Beáta)