Szentendre hídja – hol és mikor? (3.)

2014 – 2019 október
Szentendre városvezetésének döntései, állásfoglalásai, sajtómegjelenések

A „turisztikai célok mindent visznek” szellemében zajlottak évekig az egyeztető tárgyalások a hídról. Ez a szemléletmód teljesen átragadt Szentendre korábbi városvezetésére is (vagy amúgy is a sajátjának vallotta), és következetesen a Pásztor rév, ill. a Rév utca környéki hídhelyszínt támogatta, mi több tömegközlekedés biztosítását is megígérte a szigetmonostoriaknak a belvárosi hídtól a HÉV-állomásig, testületi felhatalmazás nélkül.

2017. 09. 05. NEMZETI  INFRASTRUKTŪRA FEJLESZTŐ ZRT. (NIF) – EMLÉKEZTETŐ egyeztető tárgyalásról
Az Eurovelo 6 kerékpáros útvonal Dömös–Szentendre szakaszán tanulmányterv, EVD (Előzetes vizsgálati dokumentáció) elkészítése, továbbá az előzetes környezeti vizsgálati eljárást lezáró határozat megszerzése a KKK által készíttetett Megvalósíthatósági Tanulmányban foglaltak, de a Szentendrei-szigeten vezetett nyomvonal figyelembe vételével
TOVÁBB >>

2017. 03. 01. EMLÉKEZTETŐ A SZIGETMONOSTOR–SZENTENDRE KÖZÖTT LÉTESÍTENDŐ KERÉKPÁROS-GYALOGOS HÍD témában megtartott egyeztető tárgyalásról (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kerékpáros koordinációs Főosztály)
TOVÁBB >>

2015. 09. 05. EUROVELO 6 – SZENTENDREI NYILATKOZAT
A nyilatkozatban a Dömös–Szentendre EuroVelo 6 nyomvonal által érintett települések és Budapest III. kerület Óbuda-Békásmegyer polgármesterei kérik Varga Mihály (nemzetgazdasági miniszter) „közreműködését a Visegrád–Budapest közötti EuroVelo6 kerékpárút szakasz mielőbbi, egy ütemben történő sikeres megvalósítása érdekében.”
Nyilatkozat >>

2014.04.17. 7/2014. Az előterjesztés megtárgyalásáról és Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testületének 89/2014. CIV.17.) Kt. sz. határozata (Szentendrei-szigetre vezető gyalogos-kerékpáros Duna-híd helykijelölése)
“.. A tervezett, kizárólagosan csak gyalogos és kerékpáros első számú prioritásként történő helykijelölését a Belvárosi Duna korzó északi részénél, tekintettel a fejlesztés várható  idegenforgalmi és kulturális hozadékára, melyet kiemelt látványbeli helyzeténél fogva a legmagasabb szintű szakmai és művészeti elvárások szerint szükséges megtervezni és megvalósítani.” (104. oldal)
… a Határcsárdánál létesítendő híd esetén … gyalogos-kerékpáros forgalmat biztosító és katasztrófavédelmi szempontoknak is megfelelő, mentő, tűzoltóautó áthaladását is biztosító híd építésével tartja elfogadhatónak.
Jegyzőkönyvrészlet >>

2014. 04. 17. ELŐTERJESZTÉS: EuroVelo6 kerékpár útvonal kijelölése, meglévő útvonal beavatkozási pontjai – kapcsolódó fejlesztések, valamint a Szentendrei-szigetre vezető gyalogos-kerékpáros Duna-híd helykijelölése
A tervben szereplő négy elhelyezési változatból az alábbi kettő megvalósításának van reális lehetősége:  Az egyik elhelyezési lehetőség a település északi határán található komp (Határcsárda) környezetében alakítható ki. A másik változat szerint a tervezett híd a város magjának vonalában (Duna‐korzó) kerülhet kialakításra.  … Határcsárda híd katasztrófavédelmi szempontoknak is meg tudna felelni. (4. oldal)
Szentendrei kerékpáros híd – Javasolt átkelési helyek –1. változat: Határcsárda | 1. változat: Kishajó kikötő | 3. változat: Postás strand | 4. változat: Betongyár mögött
Előterjesztés >>

 

 

 

<< előző oldal | következő oldal >>