2020. január 5., 08:45

Résztvevők: Szentendre, Szigetmonostor polgármesterei, képviselői, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos, Pest Megyei Önk., NIF, NFM képviselői
“….… finanszírozását egyrészt a 1635/2016. (XI. 17) Korm. határozatban rögzített 1,2 mrd Ft, másrészt a VEKOP 4.1.1. operatív programban megjelent 3,4 mrd Ft többletforrás biztosítja. … 1635/2016. (XI.17.) Korm. határozat 1 mrd Ft-ot elkülönített a kiemelt kerékpáros projektek tervezésére.
(az egyeztetés célja, szerk.) az érintett önkormányzatok, NIF, NFM bevonásával meghatározásra kerüljön Szigetmonostor és Szentendre között kapcsolatot biztosító híd mindenki által támogatott helyszíne. A végleges helyszín kiválasztását természetesen befolyásolják az érintett szakterületek (árvízvédelem, természetvédelem, vízbázis védelem) előírásai is.
Kormányülésen egyértelműen kijelentették ebből a projektből csak gyalogos-kerékpáros híd kialakítása támogatott
NIF biztosította arról a jelenlévőket, hogy olyan gyalogos-kerékpáros híd kerülne megvalósításra, ami hosszú távon sem biztosíthatja az átmenő gépjárműforgalmat. Bár a mentő áthaladását is biztosító hídszerkezet csak minimális költségtöbblettel járna, forgalomtechnikai megoldásokkal biztosítható, hogy a hidat semmilyen gépjármű ne használhassa. Javasolja, hogy ebben az esetben is csak gyalogos-kerékpáros hídnak hívjuk. …
Szigetmonostor jelezte, hogy egy kerékpáros-gyalogos híd nem váltja ki a közúti hidat. Szigetmonostor olyan helyszínt támogatna, ahol a későbbiekben közúti bővítésre is sor kerülhetne.
A híd tervezett helyszínére három javaslat merült fel:
1. Szentendre Határcsárda magasságában (ez szerepelt a 2014-ben készült megvalósíthatósági tanulmányban)
2. Szentendre belvárosában, a jelenleg üzemelő rév környezetében (Szigetmonostoron a hídhoz vezető út és parkoló engedélyezése problémákba ütközhet vízbázisok és árvízvédelmi problémák miatt)
3. Postás strandnál (Bükkös-patak közelében) (EV6 kerékpáros turisztikai útvonal nem érinti Szentendre belvárosát, Szigetmonostor felől a híd megközelítése, kerékpárút kialakítása akadályokba ütközhet)
(Kormánybiztos:) „…a híd elsősorban nem a szigetmonostoriaknak épül, hanem turisztikai szerepe van… A jelenlegi információk alapján így ő a 2. változatot támogatja.
Szentendre is ezt támogatja. Szigetmonostor polgármestere nincs felhatalmazva a döntés meghozatalára, de számukra is elfogadható lenne a jelenlegi révnél történő kialakítás.