
Szentendre Város Önkormányzata pályázatot hirdet a Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár igazgatói munkakörének betöltésére. A pályázat benyújtásának határideje 2025. május 29. (csütörtök).
A munkaviszony időtartama: határozatlan idejű munkaviszony
Próbaidő: 3 hónap
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő
A vezetői megbízás időtartama: a vezetői megbízás határozott időre, a kinevezés napjától kezdődően 5 évre szól. A vezetői megbízás megszűnését követően a munkáltatói jogkör gyakorlója lehetőséget biztosít határozatlan idejű továbbfoglalkoztatásra kulturális munkakörben.
A kinevezés és felmentés joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja. A Kult. tv. 68. § (2) bekezdése alapján a könyvtár igazgatójának megbízásához, illetve megbízásának visszavonásához a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértése szükséges. Az igazgató az Mt. szerinti vezető állású munkavállalónak minősül.
A könyvtár igazgatója önállóan képviseli az intézményt a felügyeleti szervek előtt és a könyvtár külső kapcsolataiban.
A munkavégzés helye: 2000 Szentendre, Pátriárka u. 7.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:
- A városi önkormányzati képviselő-testület által elfogadott, a minisztérium által jóváhagyott vezetői program alapján a könyvtár funkcióival összhangban tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a költségvetési szerv egész tevékenységét.
- Koordinálja a költségvetési szerv gazdasági és szakmai egységeinek tevékenységét a könyvtár eredményes működése érdekében.
- A költségvetési szerv valamennyi dolgozója fölött gyakorolja a munkáltatói jogokat.
Dönt a kinevezés, jutalmazás, kitüntetésre való felterjesztés, munkáltatói lakástámogatás, fizetési előleg, tanulmányi támogatás. képzésben és továbbképzésben való részvétel, rendkívüli szabadság ügyében, a vezetői értekezlet, ill. az érdekképviseleti szervek véleményezésének figyelembe vételével.
- A személyi és tárgyi feltételek megteremtésével elősegíti a könyvtár szakmai tevékenységének fejlesztését.
- Elkészíti az éves beszámolót és munkatervet.
- Elkészíti az intézmény működését támogató pályázatokat és a hozzájuk tartozó szakmai és pénzügyi beszámolókat.
- Elkészíti a könyvtárat érintő szabályzatokat, igazgatói utasításokat.
- Elkészíti a könyvtárat érintő átfogó és célzott stratégiai- és cselekvési terveket.
- A könyvtár eseti, időszakos tűz- és munkavédelmi feladatait és kötelezettségeit szerződéses külsős tűz- és munkavédelmi szolgáltatóval oldja meg. A tűz- és munkavédelmi követelmények teljesülését az igazgató biztosítja. A tűz- és munkavédelmi tevékenység közvetlen irányítása és ellenőrzése is az igazgató hatáskörébe tartozik. Az igazgató távolléte esetén ezeket a feladatokat az igazgatóhelyettesek látják el.
- A gépjármű üzemeltetési, a karbantartási, épületüzemeltetési, felújítási feladatok elvégzésének koordinálása, a vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatok koordinálása.
Az igazgatói munkakör betöltésének feltételei:
A pályázat elbírálásának időpontjában a pályázónak meg kell felelnie az alábbi feltételeknek:
- az EMMI rendelet 1. melléklet 3. pontjában meghatározottak alapján:
- szakirányú felsőfokú végzettség és szakképzettség, (szakirányú szakképzettség: a könyvtár alaptevékenységének vagy az ellátott munkakörnek megfelelő szakképzettség);
- KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret;
- végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlatot szerzett (szakmai gyakorlat: a könyvtár alaptevékenységéhez igazodó vagy az ellátandó kulturális szakfeladatnak megfelelő munkakörben eltöltött idő),
- a megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik (vezetői gyakorlat: intézményvezetői vagy szervezeti egység vezetői munkakörben eltöltött idő);
- végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő, kiemelkedő szakmai vagy szakirányú tudományos tevékenységet végez, amelynek igazolása történhet kutatási, publikációs vagy oktatási munkák bemutatásával, továbbá projektben való részvétel igazolásával.
- az EMMI rendelet 4. § (1) bekezdésében előírt államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó legalább 120 órás képzés elvégzéséről szóló igazolás. Amennyiben nem rendelkezik ezzel a képzettséggel, a kinevezésétől számított 2 éven belül kell elvégeznie. Mentesül a képzés elvégzésének kötelezettsége alól, aki jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik, vagy a képzést korábban elvégezte, és azt okirattal igazolja;
- az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény alapján vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítésének vállalása;
- magyar állampolgárság;
- cselekvőképesség
- büntetlen előélet, illetve annak igazolása, hogy nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt.
A pályázathoz csatolni kell:
- részletes szakmai, fényképes önéletrajzot,
- részletes szakmai és vezetési programot, figyelemmel a vármegyei hatókörű városi könyvtár feladatrendszerére,
- az iskolai végzettséget hitelt érdemlően igazoló okiratok másolatát teljeskörűen;
- szakmai gyakorlatot hitelt érdemlően igazoló okiratok másolatát teljeskörűen (pl. munkáltatói igazolás, szerződés);
- KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret igazolása, amely történhet különösen államilag elismert komplex típusú, legalább középfokú nyelvvizsga bizonyítvány vagy azzal egyenértékű okirat, vagy a szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló igazolás másolatával;
- 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt vagy igazolást arról, hogy azt a Belügyminisztériumtól határidőben megigényelte;
- nyilatkozat arról, hogy a pályázóval szemben nem áll fenn az Mt. 211.§-a szerinti összeférhetetlenségi ok;
- amennyiben nem rendelkezik az EMMI rendelet 4. § (1) bekezdésében előírt képzettséggel, nyilatkozata arról, hogy vállalja elvégzését legkésőbb a kinevezésétől számított 2 éven belül;
- nyilatkozatot a jogszabály által előírt vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésének vállalásáról;
- nyilatkozat arról, hogy hozzájárul a pályázati anyagában foglalt személyes adatok kezeléséhez;
- hozzájáruló nyilatkozatot arról, hogy a pályázat teljes anyagát az elbírálásban részt vevők megismerhetik, illetőleg kizárólag a bírálat érdekében és az ahhoz szükséges mértékben többszörözhetik.
A pályázók rangsorolásánál előnyt jelent:
- vármegyei hatókörű városi könyvtárban szerzett vezetői gyakorlat.
Illetmény és juttatások:
A munkabér a felek közötti megállapodás, illetve az Mt. vezető állású munkavállalókra vonatkozó rendelkezései alapján kerül meghatározásra.
A pályázat benyújtásának határideje: 2025. május 29. (csütörtök)
A munkakör betölthetőségének időpontja: a pályázat Képviselő-testület általi elbírálását és a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértését követően, 2025. november 1.
A pályázatbenyújtás helye, módja: személyesen a Szentendrei Közös Önkormányzati Hivatal (2000 Szentendre, Városház tér 3.) I. emeleti Központi Iktatójában, hivatali munkaidőben, hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.30 között, vagy postai úton (a postára adás időpontja legkésőbb a benyújtási határidő utolsó napja lehet); írásban, zártan, egy eredeti és két másolati példányban, A/4 méretű lapokon, másolópapíron. Az eredeti és az egyik másolati példányt kötve, vagy fűzve kell benyújtani, míg a második másolati példányt nem szabad kötni, vagy fűzni annak érdekében, hogy a pályázat lapbehúzós géppel másolható vagy szkennelhető legyen kizárólag a bírálat érdekében, az ahhoz szükséges mértékben. A pályázatokat tartalmazó zárt borítékon kérjük feltüntetni a munkakör megnevezését: Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár – igazgató.
Az e-mailen történő kapcsolattartás a pályázat során hivatalosnak minősül.
A pályázati kiírás közzétételének helye: www.hbpmk.hu és www.szentendre.hu
A munkáltatóval kapcsolatos egyéb lényeges információ:
A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt nyújt Pongrácz Katalin a +36 30 586 7543-as telefonszámon, valamint Gulyás József a +3670 423 8536-os telefonszámon.
A pályázat elbírálásának rendje és határideje: az érvényesen pályázókat az EMMI rendeletben meghatározottak alapján összehívott szakmai bizottság, továbbá a képviselő-testület mellett állandóan működő Kulturális, Jóléti és Közösségi ügyek Bizottság hallgatja meg.
A bizottságok véleményére figyelemmel az igazgató kinevezéséről Szentendre Város Önkormányzat képviselő-testülete a pályázati határidő lejártát követő ülésen dönt.
A Kult. tv. 45. § (4) bekezdésére tekintettel az igazgató kinevezéséhez a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértése szükséges.
Eredményhirdetés: a döntésről írásban értesítjük a pályázókat és a döntést közzétesszük a Szentendre.hu honlapon. A sikertelen pályázatokat a döntést követően a pályázóknak visszajuttatjuk.
Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa.
Szentendre Város Önkormányzat képviseletében:
Fülöp Zsolt polgármester