2025. április 29., 11:10

Szentendre Város Önkormányzata pályázatot hirdet a Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár igazgatói munkakörének betöltésére. A pályázat benyújtásának határideje 2025. május 29. (csütörtök).

A munkaviszony időtartama: határozatlan idejű munkaviszony
Próbaidő: 3 hónap
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő
A vezetői megbízás időtartama: a vezetői megbízás határozott időre, a kinevezés napjától kezdődően 5 évre szól. A vezetői megbízás megszűnését követően a munkáltatói jogkör gyakorlója lehetőséget biztosít  határozatlan idejű továbbfoglalkoztatásra kulturális munkakörben.

A kinevezés és felmentés joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja. A Kult. tv. 68. § (2) bekezdése alapján a könyvtár igazgatójának megbízásához, illetve megbízásának visszavonásához a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértése szükséges. Az igazgató az Mt. szerinti vezető állású munkavállalónak minősül.

A könyvtár igazgatója önállóan képviseli az intézményt a felügyeleti szervek előtt és a könyvtár külső kapcsolataiban.

A munkavégzés helye: 2000 Szentendre, Pátriárka u. 7.

A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok:

  • A városi önkormányzati képviselő-testület által elfogadott, a minisztérium által jóváhagyott vezetői program alapján a könyvtár funkcióival összhangban tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a költségvetési szerv egész tevékenységét.
  • Koordinálja a költségvetési szerv gazdasági és szakmai egységeinek tevékenységét a könyvtár eredményes működése érdekében.
  • A költségvetési szerv valamennyi dolgozója fölött gyakorolja a munkáltatói jogokat.

Dönt a kinevezés, jutalmazás, kitüntetésre való felterjesztés, munkáltatói lakástámogatás, fizetési előleg, tanulmányi támogatás. képzésben és továbbképzésben való részvétel, rendkívüli szabadság ügyében, a vezetői értekezlet, ill. az érdekképviseleti szervek véleményezésének figyelembe vételével.

  • A személyi és tárgyi feltételek megteremtésével elősegíti a könyvtár szakmai tevékenységének fejlesztését.
  • Elkészíti az éves beszámolót és munkatervet.
  • Elkészíti az intézmény működését támogató pályázatokat és a hozzájuk tartozó szakmai és pénzügyi beszámolókat.
  • Elkészíti a könyvtárat érintő szabályzatokat, igazgatói utasításokat.
  • Elkészíti a könyvtárat érintő átfogó és célzott stratégiai- és cselekvési terveket.
  • A könyvtár eseti, időszakos tűz- és munkavédelmi feladatait és kötelezettségeit szerződéses külsős tűz- és munkavédelmi szolgáltatóval oldja meg. A tűz- és munkavédelmi követelmények teljesülését az igazgató biztosítja. A tűz- és munkavédelmi tevékenység közvetlen irányítása és ellenőrzése is az igazgató hatáskörébe tartozik. Az igazgató távolléte esetén ezeket a feladatokat az igazgatóhelyettesek látják el.
  • A gépjármű üzemeltetési, a karbantartási, épületüzemeltetési, felújítási feladatok elvégzésének koordinálása, a vagyonvédelemmel kapcsolatos feladatok koordinálása.

Az igazgatói munkakör betöltésének feltételei:

A pályázat elbírálásának időpontjában a pályázónak meg kell felelnie az alábbi feltételeknek:

  • az EMMI rendelet 1. melléklet 3. pontjában meghatározottak alapján:
    • szakirányú felsőfokú végzettség és szakképzettség, (szakirányú szakképzettség: a könyvtár alaptevékenységének vagy az ellátott munkakörnek megfelelő szakképzettség);
    • KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret;
    • végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább ötéves szakmai gyakorlatot szerzett (szakmai gyakorlat: a könyvtár alaptevékenységéhez igazodó vagy az ellátandó kulturális szakfeladatnak megfelelő munkakörben eltöltött idő),
    • a megbízás időpontjában vezetői gyakorlattal is rendelkezik (vezetői gyakorlat: intézményvezetői vagy szervezeti egység vezetői munkakörben eltöltött idő);
    • végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő, kiemelkedő szakmai vagy szakirányú tudományos tevékenységet végez, amelynek igazolása történhet kutatási, publikációs vagy oktatási munkák bemutatásával, továbbá projektben való részvétel igazolásával.
  • az EMMI rendelet 4. § (1) bekezdésében előírt államháztartási és vezetési ismereteket nyújtó legalább 120 órás képzés elvégzéséről szóló igazolás. Amennyiben nem rendelkezik ezzel a képzettséggel, a kinevezésétől számított 2 éven belül kell elvégeznie. Mentesül a képzés elvégzésének kötelezettsége alól, aki jogász vagy közgazdász szakképzettséggel rendelkezik, vagy a képzést korábban elvégezte, és azt okirattal igazolja;
  • az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény alapján vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítésének vállalása;
  • magyar állampolgárság;
  • cselekvőképesség
  • büntetlen előélet, illetve annak igazolása, hogy nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt.

 A pályázathoz csatolni kell:

  • részletes szakmai, fényképes önéletrajzot,
  • részletes szakmai és vezetési programot, figyelemmel a vármegyei hatókörű városi könyvtár feladatrendszerére,
  • az iskolai végzettséget hitelt érdemlően igazoló okiratok másolatát teljeskörűen;
  • szakmai gyakorlatot hitelt érdemlően igazoló okiratok másolatát teljeskörűen (pl. munkáltatói igazolás, szerződés);
  • KER szerinti B2 szintet elérő idegennyelv-ismeret igazolása, amely történhet különösen államilag elismert komplex típusú, legalább középfokú nyelvvizsga bizonyítvány vagy azzal egyenértékű okirat, vagy a szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló igazolás másolatával;
  • 90 napnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt vagy igazolást arról, hogy azt a Belügyminisztériumtól határidőben megigényelte;
  • nyilatkozat arról, hogy a pályázóval szemben nem áll fenn az Mt. 211.§-a szerinti összeférhetetlenségi ok;
  • amennyiben nem rendelkezik az EMMI rendelet 4. § (1) bekezdésében előírt képzettséggel, nyilatkozata arról, hogy vállalja elvégzését legkésőbb a kinevezésétől számított 2 éven belül;
  • nyilatkozatot a jogszabály által előírt vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésének vállalásáról;
  • nyilatkozat arról, hogy hozzájárul a pályázati anyagában foglalt személyes adatok kezeléséhez;
  • hozzájáruló nyilatkozatot arról, hogy a pályázat teljes anyagát az elbírálásban részt vevők megismerhetik, illetőleg kizárólag a bírálat érdekében és az ahhoz szükséges mértékben többszörözhetik.

A pályázók rangsorolásánál előnyt jelent:

  • vármegyei hatókörű városi könyvtárban szerzett vezetői gyakorlat.

Illetmény és juttatások:

A munkabér a felek közötti megállapodás, illetve az Mt. vezető állású munkavállalókra vonatkozó rendelkezései alapján kerül meghatározásra.

A pályázat benyújtásának határideje: 2025. május 29. (csütörtök)

A munkakör betölthetőségének időpontja: a pályázat Képviselő-testület általi elbírálását és a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértését követően, 2025. november 1.

A pályázatbenyújtás helye, módja: személyesen a Szentendrei Közös Önkormányzati Hivatal (2000 Szentendre, Városház tér 3.) I. emeleti Központi Iktatójában, hivatali munkaidőben, hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.30 között, vagy postai úton (a postára adás időpontja legkésőbb a benyújtási határidő utolsó napja lehet); írásban, zártan, egy eredeti és két másolati példányban, A/4 méretű lapokon, másolópapíron. Az eredeti és az egyik másolati példányt kötve, vagy fűzve kell benyújtani, míg a második másolati példányt nem szabad kötni, vagy fűzni annak érdekében, hogy a pályázat lapbehúzós géppel másolható vagy szkennelhető legyen kizárólag a bírálat érdekében, az ahhoz szükséges mértékben. A pályázatokat tartalmazó zárt borítékon kérjük feltüntetni a munkakör megnevezését: Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár – igazgató.

Az e-mailen történő kapcsolattartás a pályázat során hivatalosnak minősül.

A pályázati kiírás közzétételének helye: www.hbpmk.hu és www.szentendre.hu

A munkáltatóval kapcsolatos egyéb lényeges információ:

A pályázati kiírással kapcsolatosan további információt nyújt Pongrácz Katalin a +36 30 586 7543-as telefonszámon, valamint Gulyás József a +3670 423 8536-os telefonszámon.

A pályázat elbírálásának rendje és határideje: az érvényesen pályázókat az EMMI rendeletben meghatározottak alapján összehívott szakmai bizottság, továbbá a képviselő-testület mellett állandóan működő Kulturális, Jóléti és Közösségi ügyek Bizottság hallgatja meg.

A bizottságok véleményére figyelemmel az igazgató kinevezéséről Szentendre Város Önkormányzat képviselő-testülete a pályázati határidő lejártát követő ülésen dönt.

A Kult. tv. 45. § (4) bekezdésére tekintettel az igazgató kinevezéséhez a kultúráért és innovációért felelős miniszter egyetértése szükséges.

Eredményhirdetés: a döntésről írásban értesítjük a pályázókat és a döntést közzétesszük a Szentendre.hu honlapon. A sikertelen pályázatokat a döntést követően a pályázóknak visszajuttatjuk.

Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa.

Szentendre Város Önkormányzat képviseletében:
Fülöp Zsolt polgármester