2022. április 27., 18:27
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 2 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A Móricz Zsigmond Gimnázium tizenkilenc diákja négy csoportban gondolta végig, hogy a jövő nemzedéke milyen fejlesztéseket szeretne látni a HÉV-végállomás és a Volán-buszpályaudvar szomszédságában kialakítandó kereskedelmi, szolgáltató és közfunkciókat betöltő központban. Prezentációikat a Városházán mutatták be.

A Móricz Zsigmond Gimnáziumban vannak hagyományai a hagyományos iskolai formáktól eltérő, projekt alapú oktatásnak. Ezekre az előzményekre építve áprilisban két alkalommal is találkoztak az önkormányzat munkatársai a téma iránt érdeklődő tizedikesekkel. A zárófeladat prezentációk készítése volt.

A diákok nagyon különbözőképpen közelítették meg a feladatul kapott kérdést: „Mi legyen a leégett SPAR helyén?” Volt csoport, amelyik a HÉV-végállomásra fókuszált, egy másik új „plázát” és az ahhoz kapcsolódó parkolókat és parkot – benne kis tavat, rajta átívelő hidacskával – vázolt fel, de akadt olyan is, amelyik az új központban egy diákbarát kávéházat tervezett, belsőépítészeti szempontokat is részletesen figyelembe véve. A közösségi tér létrehozásának igényét több csapat is megfogalmazta.

Fülöp Zsolt polgármester köszöntőjében elmondta, hogy a városvezetés elkötelezett a lakosság véleményének figyelembevétele, illetve azoknak a beruházásokba való beépítése mellett. Arra pedig kiemelten figyel, hogy a jövő nemzedékét is be tudja vonni a város fejlesztéseinek végiggondolásába, ekképpen biztosítva a generációk együttgondolkodását, az eltérő generációs nézőpontok integrálását.

Kerezsi Csaba, a Móricz Zsigmond Gimnázium igazgatója felelevenítette, hogy tíz évvel ezelőtt miképpen fogalmazódott meg az iskola pedagógiai céljai között, hogy a versenyközpontú megközelítés helyett a csoportokon belüli együttműködésre fókuszáljanak. Az együttműködést – hangsúlyozta – a diákoknak nem lehet hagyományos tanórai keretekben megtanítani, hanem valós projekteken keresztül kell megtapasztalniuk a projektmunka árnyoldalait és leginkább sikereit.

A négy csoport rövid, ötperces videóban mutatta be elképzeléseit. A polgármesterből, alpolgármesterből, gimnáziumi igazgatóból, képviselőből, városházi munkatársból álló hétfős zsűri tagjai egyéni értékelő kártyán rangsorolták a bemutatókat, majd az értékelések azonnali összesítésével alakult ki a végső sorrend. A különdíjjal elismert csapatok emléklapot, valamint a Szilvanilla Sütibárban felhasználható ajándékkupont kaptak. Az első helyezettek munkáját a sütibáros ajándék mellett a V8-ban bowlingozásra jogosító kuponnal is elismerték.

Fülöp Zsolt zárszavában arra tett ígéretet, hogy a 2022 őszén a nyertes beruházó által beadott három koncepcióterv véleményezésébe a diákokat ismét bevonják.