2025. március 14., 19:38

Az Országos Mentőszolgálat főigazgatójához fordult levélben Fülöp Zsolt. Szentendre polgármestere azért kezdeményezett vizsgálatot, mert az orvosi ügyeleti rendszer átszervezése óta gyűjtött lakossági visszajelzések, és a közösségi médiában közzétett tapasztalatok alapján rendkívül sok a panasz az ügyeleti ellátással kapcsolatban.

Általános vélemény az önkormányzati kérdőív kitöltőinek körében, hogy a helyszín nehezen megközelíthető, különösen a turisztikai időszakban. Többen említik, hogy a 1830-as hívószám elérhetetlen, vagy túlságosan hosszú ideig nem veszik fel. És gyakori panasz, hogy az ellátó orvos és/vagy az asszisztens lekezelően beszélt, megalázóan viselkedett.

Utóbbi probléma jelent meg nagy hangsúllyal abban az esetben is, amelyről 2025. március 13-án, csütörtökön számolt be a közösségi médiában egy járásbeli lakos.  A posztot követő hozzászólásokban többen hasonló tapasztalatról írtak.

„A járásszékhely polgármestereként felelősségem, hogy gondoskodjak Szentendre és térsége minden lakójának jóllétét, egészségbiztonságát nyújtó szolgáltatások megfelelő működéséről. Ebben az esetben ugyan már nem önkormányzati feladatellátásról van szó, kötelességemnek érzem, hogy a hiányosságokat, ismételten elfogadhatatlan egészségügyi szolgáltatási gyakorlatot tapasztalva, jelezzem a feladatot ellátó szervezet illetékeseinek, és kezdeményezzem Szentendre Ügyeleti Betegellátó Hely működésének, és a konkrét esetnek a vizsgálatát” – írta Fülöp Zsolt az ügyeleti hely működésének mielőbbi kivizsgálását kérve.