
A képviselő-testület csaknem tizenöt év után az arányos és igazságos közteherviselés érdekében módosította a szabályozást. A helyi adókból származó bevételt fejlesztésekre fordítja a város, és lehetőség szerint emeli a közszolgáltatások színvonalát is. Egyebek mellett a bölcsődében és az óvodákban, a szociális és egészségügyi területen, a közétkeztetésben és a közterületek fenntartásában.
Az adóügyeiket nem elektronikusan intéző, több mint tizenkétezer szentendrei ingatlantulajdonos a napokban kézhez kapja az önkormányzat levelét, amelyben a megváltozott adószabályokról, illetve az azok alapján fizetendő adóról kapnak személyre szabott, részletes tájékoztatást.
A levél tértivevénnyel érkezik, vagyis aláírással kell igazolni annak átvételét. Amennyiben a küldeményt a posta második alkalommal sem tudja kézbesíteni, és „nem kereste” jelzéssel küldi vissza a feladóhoz, a vonatkozó jogszabályok értelmében azt kézbesítettnek kell tekinteni. Mivel az adózó így nem értesül az adókötelezettségeiről, elveszítheti a fellebbezési jogát vagy a méltányossági kérelem benyújtásának lehetőségét. Kérjük, figyelje postaládáját, illetve vegye át a küldeményt.

A levélben több dokumentumot találnak az adózók:
- Tájékoztatót a folyószámláról és arról, hogy milyen bevallási kötelezettségeik vannak, annak hol és milyen formában tudnak eleget tenni.
- Határozatot az adónemenként (telek-, építményadó) keletkezett adófizetési kötelezettségről.
- Csekkeket az adónemenként (telek-, építmény adó) keletkezett – első és második féléves – adófizetési kötelezettség teljesítéséhez.
- Polgármesteri kísérőlevelet.
Az adóhatározat a kézhezvételtől számított 15. nap után válik véglegessé, és ettől az időponttól található meg az adózó folyószámláján az adófizetési kötelezettség. Az aktuális folyószámla egyenleg bármikor lekérdezhető ez E-önkormányzat portálon.
Az adót minden évben két egyenlő részletben kell befizetni, legkésőbb március 15-én és szeptember 15-én. Idén az első részlet befizetésének esedékessége attól függ, hogy mikor veszi át az adózó a tértivevényes csomaggal együtt az adómegállapításról szóló határozatot. Ettől számítva 15 napon belül kell eleget tenni az adóbefizetési kötelezettségnek. (Példáu:l ha az átvétel 03.13-án történik, a befizetés +15 naptári nappal ezután, vagyis legkésőbb 03.27-én esedékes.)
Fizetési nehézségek esetén kérhető részletfizetés, továbbá méltányossági kedvezmény benyújtására is van lehetőség a határozat véglegessé válása után. Javasolt a kérelmet a véglegessé válástól számított 8 napon belül benyújtani. (Erről ITT tudhat meg többet >>>)
E-mailen érkező megkeresésekre az önkormányzat csak általános információkat közölhet, adatvédelmi okokból – az adótitokra figyelemmel – személyes adatokról nem adhat ki információt. Az E-önkormányzat oldalon minden, az önkormányzati adózással kapcsolatos ügyintézés elérhető.
A képviselő-testület február 27-i ülésén módosítja a szociális rendeletet is, a tervezet kiemelt figyelmet fordít az időskorúak és a több gyermeket nevelők támogatására. Az új támogatási rendszer segítségével a valóban rászorulók többletterheit átvállalja az önkormányzat. A méltányossági kérelmeket az adóiroda munkatársai személyre szólóan vizsgálják ki, és a méltányosságban a jogszabályok (az adózás rendjéről szóló 2017. évi Cl törvény 198.§-201§-ig terjedő szakaszai) engedte határig elmennek.
Az adatbejelentők, jogorvoslati, méltányossági kérelmek kizárólag postán (2000 Szentendre, Városház tér 3. Adóiroda) küldhetők be, vagy személyesen nyújthatók be az Adóiroda ügyfélfogadási idejében: hétfő: 13.00-17.00-ig, szerda: 9.00-12.00-ig és 13.00-16.00-ig
Elérhetőségek: Telefon:+36 26 300-407 | Email: ugyfelszolgalat@szentendre.hu | Weboldal: szentendre.hu/adoiroda >>>
Kérdéseikkel, kéréseikkel forduljanak bizalommal az Adóiroda munkatársaihoz!