2022. március 1., 22:30

A tavalyi évben a Városrészi Költségvetési program keretében a legtöbb szavazatot a terület közlekedését felülvizsgáló kutatás javaslata kapta a Vasúti villasor környékén. A program elindult, és megszületett a 3. számú választókerület forgalomtechnikai felülvizsgálatának tervdokumentációja. Ezt mutatták be és vitatták meg február 24-én este a V8 különtermében. 

A lakossági fórumon Drávucz Zsolt, a választókerület képviselője, Fülöp Zsolt polgármester, Pilis Dániel alpolgármester és Hámornyikné Csemeczki Zita, az önkormányzat Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Irodájának vezetője mellett a terveket készítő forgalomtechnikai szakértők is részt vettek.

A tervezők bemutatták a 30 km/h korlátozott sebességű övezet kiviteli terveiben megfogalmazott fő tervezési szempontokat, az ehhez kapcsolódó jogszabályi hátteret, és a jelenlegi anomáliák megszüntetését szolgáló javaslatokat. Az említett szempontok a következők voltak: a zóna eleje és vége megfelelő kijelölése, egyenrangú útkereszteződések kialakítása, amellyel kikényszeríthető a 30 km/h sebesség, egyirányú utak kialakítása, amellyel a gyűjtőúti funkció és átmenő forgalom csökkenthető, valamint az Acél utcában a sebességcsökkentés és az átmenő forgalom csökkentése.

A kiviteli tervek bemutatása után a lakók részéről megfogalmazódott kérdéseket vitatták meg.

Első kérdésként az vetődött fel, hogy a Debreceni és a Nagybányai utcák forgalomnövekedésével számolt-e a terv? A tervezők szerint – mivel ez a két utca nem rendelkezik szilárd burkolattal – fontos feladat lesz a kiépítésük, ebben az esetben azonban számolni kell forgalomnövekedéssel, ezért már ennél a szakasznál érdemes betervezni a 30 km/h betartásához szükséges forgalomtechnikát. A tervezők úgy látják, a Szatmári utcáról lekerül egy forgalmi irány, amely inkább a Tómellék utcában fog megjelenni. Ehhez kapcsolódva fogalmazták meg panaszukat a lakosok, hogy a Vasúti villasoron a kereskedelmi tevékenység miatt megnövekedett a teherautóforgalom.  A teherautók nehezen fordulnak meg az utcában, parkolnak az út mentén és a sár felhordása is problémákat okoz. Az önkormányzat a panaszra reagálva intézkedést ígért: tájékoztató tábla kihelyezését, és fokozott rendészeti jelenlétet. A Szatmári utca egyirányúsításának szükségességére is rákérdeztek a jelenlévők. A képviselők elmondták, hogy az önkormányzathoz beérkezett bejelentések alapján készült terv az utca alsó szakaszának egyirányúsítására. Emellett ezzel a szabályozással ki lehet alakítani új parkolóhelyeket, amelyekkel kikényszeríthető a 30 km/h sebesség betartása.

A környéken élők azt kérdezték, hogy a Pipacs utca miért nem került bele a tervezési területbe, holott nagy az átmenő forgalma? Sérelmezték továbbá a hiányos közvilágítást, és azt, hogy a szilárd burkolat hiánya miatt nagy a porszennyezés. A válasz az első kérdésre az volt, hogy a Pipacs utca ennek a tervezési feladatnak nem volt része, mivel a Pomázi út elvágja a Pipacs utcát a tervezési területtől. Az önkormányzat ezen a közterületen 2022. március 10-én tart majd helyszíni szemlét. A lakók a Pomázi út felé történő egyirányúsítás lehetőségét is felvetették, ezt az önkormányzat megvizsgálja.

A lakosság következő kérdése a menekülőútra vonatkozott. Mivel a 11. számú főútnak jelenleg nincs alternatívája, illetve a keresztmetszete sem elégséges a jelenlegi agglomerációs forgalom lebonyolítására, a 30 km/h övezet csak a sebességet tudja csökkenteni, a forgalmat kevésbé. Ezért is kerültek bele a tervbe az új, épített menetdinamikai küszöbök, amelyeken valóban csak 30 km/h-val lehet áthajtani.  Az Acél utca lehet menekülőút, mivel ez az első megfelelően széles, kétirányú út, amely nem a 11. számú főútra köt vissza. A lakók kérték, hogy ebben az utcában ne legyen fekvőrendőr, amelyre reagálva az önkormányzat jelezte, hogy egyelőre nem fognak kihelyezni ilyen sebességcsökkentő eszközöket. A Csabagyöngye utcában a fekvőrendőrök eltávolítását kérték, erre az egyirányúsítás után lesz is lehetőség. A Bimbó utca lakói viszont további fekvőrendőrök kihelyezését kérték, a pontos igények megfogalmazása után ígérte az önkormányzat az intézkedést.

Az Aszú utca egyirányúsításának igénye is felmerült az Ászok utca felé. A szakértők szerint ez megvalósítható lenne, és a jelenleg is a Vasúti Villasor irányába egyirányú Harkály utca lenne az egyirányúsítás párja.

Utolsó kérésként merült fel, hogy a Római sánc, Mathiász utca csomópontba egy tükör kihelyezése. Ennek megvalósítása bekerül a tervezetbe.

(Fotó: Bellai László)

 

« 2022. július » loading...
h K s c p s v
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
sze 06

P’Art Mozi – filmszínházi programok

2022. 01. 01. - 2029. 12. 16.
sze 06

Kovács Margit, a Duna királynője

2022. 01. 03. - 2029. 12. 31.
sze 06

Kmetty kiállítás – újragondolva

január 3.. 17:00 - november 13.. 18:00
sze 06

Kertmozi a Barlangban

június 2.. 00:00 - július 28.. 00:00
sze 06

Textilművészeti kiállítás a MANK Galériában

június 15.. 18:00 - július 23.. 00:00
sze 06
sze 06

Vas István emlékkiállítás

június 24. - szeptember 25.
szo 09

Görög táncház

július 9.. 18:00 - 20:00
vas 10

Szentendrei csata – I. emlékséta

július 10.. 09:00 - 17:00
ked 12

Teátrum 2022 / Molière: Scapin furfangjai

július 12.. 20:30 - 22:00
pén 15
szo 16

Tarsoly zenekar koncert

július 16.. 20:00
szo 16

Gyertyaúsztatás a Dunán

július 16.. 21:30
pén 22

Teátrum 2022 / Szeret, nem szeret

július 22. - július 23.