Új, integrált panaszkezelő rendszerbe rögzítik a beérkező jelzéseket a Szentendre Városi Ügyfélszolgálatnál, amiben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől a megoldásig. A Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is a rendszerből nyert információk alapján reagál a lakossági bejelentésekre, és ide töltik fel az intézkedés során készült dokumentumokat. Az újítástól gyorsabb, hatékonyabb és követhetőbb panaszkezelést vár a városvezetés.
Szentendrén a Városi Ügyfélszolgálat jelenti a közvetlen kapcsolatot a városvezetés és a lakosság között. Itt intézhetik mindennapos ügyeiket a helyi polgárok, és itt jelezhetik a város irányításával kapcsolatos észrevételeiket is. Az ügyfélszolgálati iroda Szentendre egyik legfrekventáltabb helyén, városi, ugyanakkor zöld környezetben található. Megközelítése járművel és gyalogosan is egyszerű. Az ügyfélszolgálat 5-10 perc sétára van a legközelebbi tömegközlekedési csomóponttól, a HÉV- és a Volánbuszállomástól.
- A Városi Ügyfélszolgálaton intézhető ügyek:
- Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek
- Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos tartozáskezelés
- Parkolási ügyek
- VSZN Zrt. pénztár
- Közterület fenntartással kapcsolatos bejelentések
- Köztisztasági és hulladékgazdálkodási bejelentések
- Városüzemeltetéssel kapcsolatos bejelentések
- Önkormányzati Vagyongazdálkodási Irodával együttműködésben:
- önkormányzati ingatlanok karbantartási igényeinek bejelentése
- kiadó és bérelhető ingatlanokról tájékoztatás
- kiadó ingatlanok pályázati anyagának kezelése
- lakásigény-bejelentés formanyomtatványon, adategyeztetés már beadott lakásigényeknél
- jövedelemigazolások, adó- és közműtartozás igazolások leadása
- lakásbejelentési kérelem
- szerződéshosszabbítási igény bejelentése
- részletfizetési kérelem bejelentése
- Behajtási és parkolási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés
- Iktatott dokumentumok leadása
- Önkormányzati felelősségi kárral kapcsolatos bejelentések, ügyintézés
- A várossal kapcsolatos bárminemű bejelentés, kérés, észrevétel kezelése (idetartozik a más szolgáltatók által kezelt műszaki létesítményekkel, utakkal kapcsolatos bejelentések is (pl.: DMRV Zrt., ELMŰ, Közútkezelő stb.)
Az új telefonfejlesztésnek köszönhetően a teljes polgármesteri hivatal telefonos forgalma is a Városi Ügyfélszolgálaton keresztül zajlik, ezzel is segítve a lakossági ügyintézést.
Hatósági ügyintézések:
- behajtási és közterület-foglalási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézések
- szakterületeknek továbbítandó, vagy közvetítendő dokumentumok kezelése
Külső szolgáltató által:
Egészségbiztosítási pénztári ügyintézés, korlátozott időtartamban és témában, kedden és csütörtökön 16-18 óráig
Kizárólagosan az alábbi ügyintézésre van lehetőség
- TAJ kártya
- EU kártya
- Pénzbeli ellátások átvétele
A Városi Ügyfélszolgálat (Szentendre, Dunakorzó 18. I. e. 113.) az alábbi időpontokban áll az ügyfelek rendelkezésére:
Hétfő 8.00 – 20.00
Kedd 8.00 – 16.00
Szerda 8.00 – 16.00
Csütörtök 8.00 – 16.00
Péntek 8.00 – 13.00
Az ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: ugyfelszolgalat@szentendre.hu
Telefonon: 26/300-407-es telefonszámon
A Városi Ügyfélszolgálat az irodába beérkező bejelentéseket egy nemrég bevezetett integrált panaszkezelő rendszerbe rögzíti, amiben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől egészen megoldásig.
E rendszerből nyert információkkal szervezi a lakossági bejelentésekkel kapcsolatos teendőit a Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is, és ide töltik fel ők is az esetek kezelése során keletkezett dokumentumokat.
Munkájukat nagyban megkönnyíti a programból nyerhető térképes megjelenítési forma, mely a helyszínek beazonosítása mellett, szükség szerint a kapcsolódó forgalomszervezési feladatok ellátásában is segít.
Az új rendszer bevezetésétől, július 1-jétől október 14-ig 267 lakossági bejelentést regisztráltak az ügyfélszolgálatnál. Ezek szakfeladatok szerinti megoszlása %-os arányban:
Védműfenntartás 4 % |
Utak üzemeltetése és fenntartása 63 % |
Parkfenntartás 21% |
Közterület fenntartás 12% |
A tapasztalatok szerint a programozott válaszadásnak és a szakfeladatok kiosztásának köszönhetően felgyorsult az ügymenet, csökkent az az időtartam, amíg a tényleges felelőshöz kerül a bejelentett probléma.
Az ügyfélszolgálat és a szakfelelősök közötti kommunikáció, az utókövetés egyszerűsödött, az ügymenet átláthatóbbá vált, az elvégzett munka utáni válaszadás felgyorsult.