2015. október 16., 14:04
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Új, integrált panaszkezelő rendszerbe rögzítik a beérkező jelzéseket a Szentendre Városi Ügyfélszolgálatnál, amiben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől a megoldásig. A Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is a rendszerből nyert információk alapján reagál a lakossági bejelentésekre, és ide töltik fel az intézkedés során készült dokumentumokat. Az újítástól gyorsabb, hatékonyabb és követhetőbb panaszkezelést vár a városvezetés.
DSC_0510

Szentendrén a Városi Ügyfélszolgálat jelenti a közvetlen kapcsolatot a városvezetés és a lakosság között. Itt intézhetik mindennapos ügyeiket a helyi polgárok, és itt jelezhetik a város irányításával kapcsolatos észrevételeiket is. Az ügyfélszolgálati iroda Szentendre egyik legfrekventáltabb helyén, városi, ugyanakkor zöld környezetben található. Megközelítése járművel és gyalogosan is egyszerű. Az ügyfélszolgálat 5-10 perc sétára van a legközelebbi tömegközlekedési csomóponttól, a HÉV- és a Volánbuszállomástól.

  • A Városi Ügyfélszolgálaton intézhető ügyek:
  • Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek
  • Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos tartozáskezelés
  • Parkolási ügyek
  • VSZN Zrt. pénztár
  • Közterület fenntartással kapcsolatos bejelentések
  • Köztisztasági és hulladékgazdálkodási bejelentések
  • Városüzemeltetéssel kapcsolatos bejelentések
  • Önkormányzati Vagyongazdálkodási Irodával együttműködésben:
  • önkormányzati ingatlanok karbantartási igényeinek bejelentése
  • kiadó és bérelhető ingatlanokról tájékoztatás
  • kiadó ingatlanok pályázati anyagának kezelése
  • lakásigény-bejelentés formanyomtatványon, adategyeztetés már beadott lakásigényeknél
  • jövedelemigazolások, adó- és közműtartozás igazolások leadása
  • lakásbejelentési kérelem
  • szerződéshosszabbítási igény bejelentése
  • részletfizetési kérelem bejelentése
  • Behajtási és parkolási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés
  • Iktatott dokumentumok leadása
  • Önkormányzati felelősségi kárral kapcsolatos bejelentések, ügyintézés
  • A várossal kapcsolatos bárminemű bejelentés, kérés, észrevétel kezelése (idetartozik a más szolgáltatók által kezelt műszaki létesítményekkel, utakkal kapcsolatos bejelentések is (pl.: DMRV Zrt., ELMŰ, Közútkezelő stb.)

Az új telefonfejlesztésnek köszönhetően a teljes polgármesteri hivatal telefonos forgalma is a Városi Ügyfélszolgálaton keresztül zajlik, ezzel is segítve a lakossági ügyintézést.

Hatósági ügyintézések:

  • behajtási és közterület-foglalási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézések
  • szakterületeknek továbbítandó, vagy közvetítendő dokumentumok kezelése

Külső szolgáltató által:

Egészségbiztosítási pénztári ügyintézés, korlátozott időtartamban és témában, kedden és csütörtökön 16-18 óráig

Kizárólagosan az alábbi ügyintézésre van lehetőség

  • TAJ kártya
  • EU kártya
  • Pénzbeli ellátások átvétele

A Városi Ügyfélszolgálat (Szentendre, Dunakorzó 18. I. e. 113.) az alábbi időpontokban áll az ügyfelek rendelkezésére:

Hétfő      8.00 – 20.00
Kedd       8.00 – 16.00
Szerda     8.00 – 16.00
Csütörtök       8.00 – 16.00
Péntek    8.00 – 13.00

Az ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: ugyfelszolgalat@szentendre.hu
Telefonon: 26/300-407-es telefonszámon

A Városi Ügyfélszolgálat az irodába beérkező bejelentéseket egy nemrég bevezetett integrált panaszkezelő rendszerbe rögzíti, amiben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől egészen megoldásig.

E rendszerből nyert információkkal szervezi a lakossági bejelentésekkel kapcsolatos teendőit  a Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is, és ide töltik fel ők is az esetek kezelése során keletkezett dokumentumokat.

Munkájukat nagyban megkönnyíti a programból nyerhető térképes megjelenítési forma, mely a helyszínek beazonosítása mellett, szükség szerint a kapcsolódó forgalomszervezési feladatok ellátásában is segít.

Az új rendszer bevezetésétől, július 1-jétől október 14-ig 267 lakossági bejelentést regisztráltak az ügyfélszolgálatnál. Ezek szakfeladatok szerinti megoszlása %-os arányban:

Védműfenntartás 4 %
Utak üzemeltetése és fenntartása 63 %
Parkfenntartás 21%
Közterület fenntartás 12%

A tapasztalatok szerint a programozott válaszadásnak és a szakfeladatok kiosztásának köszönhetően felgyorsult az ügymenet, csökkent az az időtartam, amíg a tényleges felelőshöz kerül a bejelentett probléma.

Az ügyfélszolgálat és a szakfelelősök közötti kommunikáció, az utókövetés egyszerűsödött, az ügymenet átláthatóbbá vált, az elvégzett munka utáni válaszadás felgyorsult.
DSC_0508