2015. október 20., 09:14
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Új, integrált panaszkezelő rendszerbe rögzítik a beérkező jelzéseket a Szentendre Városi Ügyfélszolgálatnál, amelyben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől a megoldásig. A Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is a rendszerből nyert információk alapján reagál a lakossági bejelentésekre, és ide töltik fel az intézkedés során készült dokumentumokat. Az újítástól gyorsabb, hatékonyabb és követhetőbb panaszkezelést vár a városvezetés.

Szentendrén a Városi Ügyfélszolgálat jelenti a közvetlen kapcsolatot a városvezetés és a lakosság között. Itt intézhetik mindennapos ügyeiket a helyi polgárok, és itt jelezhetik a város irányításával kapcsolatos észrevételeiket is. Az ügyfélszolgálati iroda Szentendre egyik legfrekventáltabb helyén, városi, ugyanakkor zöld környezetben található. Megközelítése járművel és gyalogosan is egyszerű. Az ügyfélszolgálat 5-10 perc sétára van a legközelebbi tömegközlekedési csomóponttól, a HÉV- és a Volánbuszállomástól, a Dunakorzó 18. szám első emeletén.

A Városi Ügyfélszolgálaton intézhető ügyek:

• Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek
• Távhő- és hulladékgazdálkodással kapcsolatos tartozáskezelés
• – Parkolási ügyek
• VSZN Zrt. pénztár
• Közterület-fenntartással kapcsolatos bejelentések
• Köztisztasági és hulladékgazdálkodási bejelentések
• Városüzemeltetéssel kapcsolatos bejelentések
• Önkormányzati Vagyongazdálkodási Irodával együttműködésben:
• önkormányzati ingatlanok karbantartási igényeinek bejelentése
• kiadó és bérelhető ingatlanokról tájékoztatás
• kiadó ingatlanok pályázati anyagának kezelése
• lakásigény-bejelentés formanyomtatványon, adategyeztetés már beadott lakásigényeknél
• jövedelemigazolások, adó- és közműtartozás igazolások leadása
• lakásbejelentési kérelem
• szerződéshosszabbítási igény bejelentése
• részletfizetési kérelem bejelentése
• Behajtási és parkolási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés
• Iktatott dokumentumok leadása
• Önkormányzati felelősségi kárral kapcsolatos bejelentések, ügyintézés
• A várossal kapcsolatos bárminemű bejelentés, kérés, észrevétel kezelése (idetartozik a más szolgáltatók által kezelt műszaki létesítményekkel, utakkal kapcsolatos bejelentések is (pl.: DMRV Zrt., ELMŰ, Közútkezelő stb.)
Az új telefonfejlesztésnek köszönhetően a teljes polgármesteri hivatal telefonos forgalma is a Városi Ügyfélszolgálaton keresztül zajlik, ezzel is segítve a lakossági ügyintézést.

Hatósági ügyintézések:
• behajtási és közterület-foglalási engedélyekkel kapcsolatos ügyintézések
• szakterületeknek továbbítandó, vagy közvetítendő dokumentumok kezelése

Külső szolgáltató által:
• Egészségbiztosítási pénztári ügyintézés, korlátozott időtartamban és témában, kedden és csütörtökön 16-18 óráig
• Kizárólagosan az alábbi ügyintézésre van lehetőség
• TAJ kártya
• EU kártya
• Pénzbeli ellátások átvétele

A Városi Ügyfélszolgálat az alábbi időpontokban áll az ügyfelek rendelkezésére:
Hétfő 8.00 – 20.00
Kedd 8.00 – 16.00
Szerda 8.00 – 16.00
Csütörtök 8.00 – 16.00
Péntek 8.00 – 13.00

Az ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: ugyfelszolgalat@szentendre.hu
Telefonon: 26/300-407-es telefonszámon

A Városi Ügyfélszolgálat az irodába beérkező bejelentéseket egy nemrég bevezetett integrált panaszkezelő rendszerbe rögzíti, amiben nyomon követhető a problémák teljes útja a jelzéstől egészen megoldásig.
E rendszerből nyert információkkal szervezi a lakossági bejelentésekkel kapcsolatos teendőit a Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. is, és ide töltik fel ők is az esetek kezelése során keletkezett dokumentumokat.
Munkájukat nagyban megkönnyíti a programból nyerhető térképes megjelenítési forma, mely a helyszínek beazonosítása mellett, szükség szerint a kapcsolódó forgalomszervezési feladatok ellátásában is segít.
Az új rendszer bevezetésétől, július 1-jétől
október 14-ig 267 lakossági bejelentést regisztráltak az ügyfélszolgálatnál. Ezek szak-
feladatok szerinti megoszlása %-os arányban:
Védműfenntartás 4%
Utak üzemeltetése és fenntartása 63%
Parkfenntartás 21%
Közterület-fenntartás 12%
A tapasztalatok szerint a programozott válasz-
adásnak és a szakfeladatok kiosztásának köszönhetően felgyorsult az ügymenet, csökkent az az időtartam, amíg a tényleges felelőshöz kerül a bejelentett probléma.
Az ügyfélszolgálat és a szakfelelősök közötti kommunikáció, az utókövetés egyszerűsödött, az ügymenet átláthatóbbá vált, az elvégzett munka utáni válaszadás felgyorsult.
Jövőbeni cél, hogy egy megújult honlapon keresztül az ügyfelek is nyomon követhessék saját bejelentéseiket. Ennek érdekében már megkezdték a szükséges fejlesztések összehangolását, amelynek eredményeképpen az önkormányzat még korszerűbb ügyintézéssel szolgálhatná a lakosság érdekeit.