2020. április 16., 21:13

Az idősekről való gondoskodás során többször okozott gondot a postai ügyintézés, mert az utalványokat, küldeményeket, csomagokat csak a címzett veheti át, vagy az a személy, aki szabályos postai meghatalmazással rendelkezik.

A szabályos postai meghatalmazás beszerzése kissé körülményes, és a személyes kontaktusok számát is növeli, ezért Fülöp Zsolt polgármester levélben fordult a Magyar Posta vezérigazgatójához. A kormány az idősekről való gondoskodást az önkormányzatok hatáskörébe utalta. Ennek során vetődött fel problémaként a postai ügyintézés, amit csak személyesen tehettek meg az időskorúak. Fülöp Zsolt mint a Város polgármestere azt kezdeményezte a Magyar Posta vezérigazgatójánál, hogy tegyék lehetővé a veszélyhelyzet idejére a postai küldemények meghatalmazás nélküli átvételét az átvevő személyazonosságának rögzítésével.

Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója válaszlevelében részletesen ismertette, hogy milyen változtatásokat hajtott végre a posta a járvány terjedésének lassítása érdekében. Továbbá biztosította a polgármester arról, „hogy folyamatosan dolgozunk azon, hogy a veszélyhelyzet idejére az ügyfelek – köztük különösen a veszélyeztetett korosztály tagjai – számára megnyugtató megoldást tudjunk kínálni. A polgármester konkrét kérésére azonban a levél nem tért ki.

Fülöp Zsolt polgármester levele Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatójának >>

Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatójának válaszlevele >>