2015. március 11., 23:13
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 10 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A kerékpáros közösségi közlekedési rendszer – azaz közbringa – mint helyi közösségi közlekedési forma, a világon mindenütt futótűzként terjed. A név nem félrevezető: az önkiszolgáló gyűjtőállomásokon, városszerte elhelyezett kerékpárflottát valóban a közösség egésze használhatja. A közbringa amellett, hogy egészséges és hozzájárul a környezet-, illetve közúthálózat terhelésének csökkentéséhez, időt és pénzt is megtakarít használói számára.

Esztergom és Budapest példáján felbuzdulva – most Szentendre városa is megvizsgálja egy közbringa-hálózat kiépítésének a lehetőségét. A települést behálózó közbringa rendszer lehetővé tenné a rugalmas közlekedést Szentendrén, elősegítené a HÉV és lakóterületek közötti „utolsó mérföld” gyors megtételét a Budapestre ingázók számára, illetve növelné a város turisztikai vonzerejét is.
Hogy mindennek van-e realitása Szentendrén, és ha igen, mi lenne az optimális megoldás, arról a Regionális Környezetvédelmi Központ munkatársai EU-s pályázati forrásból tanulmányt készítenek, szorosan együttműködve az Önkormányzati Hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ szakembereivel. A siker érdekében számítunk a lakosság aktív közreműködésére és támogatására!