2020. január 12., 22:02
  • 2007.02.22. Szentendre és Szigetmonostor képviselő-testületeinek közös határozata a Kishíd (közúti híd) helyéről
    – Szentendre Képviselő Testülete „…elfogadhatónak tartja a Strand utcától (Postás strand, szerk.) délre 300 m-re lévő hídhelyet, abban az esetben, ha a forgalom levezetése déli irányban legalább a Dera patakig történő elhúzással valósul meg.”
    – A határozat után hosszadalmas egyeztetések kezdődtek a híd tervezéséről, végül 2009-ben Szigetmonostor pert indított, beperelte a közlekedési tárcát, illetve a beruházással megbízott Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. a híd megépítésének elmaradása miatt.
    – (Előzmény: A Megyeri híd építési engedélyéhez (1994.) Szigetmonostor csak akkor járul hozzá, ha a faluhoz csatlakozás, lehajtó is készül. Ez formai hibák miatt nem került be az építési engedélybe, DE az M0-s autópálya (ennek része a Megyeri híd) építési engedélyezési eljárása során született környezetvédelmi engedélyben kitétel: az autópálya megépítésével egyidejűleg “szükséges Szigetmonostor községnek a 11. sz. főúthoz kapcsolódó Duna-ági átjárását közúti híd építésével biztosítani.” 1999.)
    – Hosszú évekig tartó pereskedés folyt. Időközben az illetékes hatóságok törölték az építési engedélyből a kis hídra vonatkozó kitételt.
  • 2009. 03. 01. Ügydöntő népszavazás Szigetmonostoron
    A népszavazáson feltett kérdés: Egyetért-e Ön azzal, hogy Szigetmonostor település Önkormányzata ragaszkodjon a Szigetmonostort Szentendrével összekötő, közúti közlekedést biztosító autós híd megépítéséhez, és hogy egy kerékpáros-gyalogos híd nem helyettesítheti az építendő autós hidat? – A választásra jogosultak több mint fele (942 szavazó) „IGEN”-nel szavazott.
  • 2015. 04. 21. Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság határozata
    “… a kis hidat jogszerűtlenül vette ki az állam a Megyeri híd környezetvédelmi engedélyéből” és visszakerült a Megyeri híd engedélyezési dokumentációjába az a feltétel, hogy a létesítményt nem lehet véglegesen forgalomba helyezni a Szentendrét a szigettel összekötő kis híd nélkül.
    A község pert nyert Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség, Pest Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal, Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatal, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel szemben. Ezzel újra kezdődhettek a tárgyalások az állam és a szigetmonostori önkormányzat között a kis hídról.
  • 2016. 06. 17. EGYEZTETŐ TÁRGYALÁS az M0 beruházás kapcsán a Kis Híd megvalósításáról, az érintett M0 szakasz ideiglenes és végleges forgalomba helyezéséről – részlet az emlékeztetőből:
    – „Hadházy Sándor, országgyűlési képviselő javaslata:
    … ne egy közúti híd épüljön, hanem egy olyan, amelyen át lehet sétálni, kerékpározni, de ha nagyobb katasztrófa vagy bármi más történik, akkor ezt a hidat igénybe lehetne venni autóval, más járművel is. Valamint a Szigeten még egy tűzoltó őrs vagy mentőállomás kialakítása is javasolt.
    Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere… támogatja Hadházy Sándor országgyűlési képviselő úrgyalogos-kerékpáros híd megépítésére tett javaslatát. Autós híd esetében a szentendrei Határcsárdánál lévő hídhely nem kedvező, inkább minél délebbre lenne megfelelő. A legkedvezőbb a gyalogos-kerékpáros híd építése tűzoltó-, mentőautó általi használhatósággal. …
    – Major Éva, a Fővárosi Vízművek Zrt.
    képviselője elmondta, hogy a Főváros és az itt élők jelentős vízbázisa itt található, ezen a szigeten és feladatuk megvédeni azt. Kijelentette, hogy nem támogatják a híd létesítését. …
    – dr. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkár
    ha a forrás megvan, akkor tudják a projektet elkezdeni.”
    És
    megkezdődött az egyeztetés, levelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a kis híd megépítéséről, ennek eredménytelensége miatt Szigetmonostor a miniszterelnökhöz fordult.
  • 2019. 09. 12. Levél a Miniszterelnöknek
    Kérem Tisztelt Miniszterelnök úr segítségét abban, hogy Szigetmonostor község közlekedésében, családok mindennapjaiban a több mint 10 éve tartó közlekedésfejlesztési ígéretből valóság váljon. A megállapodás érdekében készek vagyunk a tárgyalások lezárására, melyen az autós híd megépüléséig – tekintettel a kötelezettség megállapítása óta eltelt időszakra is – a mellékelt kompenzációs javaslatot erősítjük meg. (A kompenzációs javaslat a települési infrastruktúra több százmilliós fejlesztéseit tartalmazza (ivóvízhálózat és csatornahálózat bővítése, útépítések)
  • 2019. 09. 26. Miniszterelnöki Kabinetiroda válasza
    “…illetékességből továbbítottuk az Innovációs és Technológiai Minisztérium felé, Dr. Palkovics László miniszter úr részére, hogy az abban foglaltakat áttekintse. A Minisztérium válaszának megérkezéséig szíves türelmét kérjük!”

Dokumentumok >>