2015. augusztus 28., 12:20
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

 

Több fürdőző érkezett a Dunakanyar strandjaira és újabb szabad strandok létesülhetnek a hamarosan záruló egységes vízminőség ellenőrzési mintaprojektnek köszönhetően, amelyben hét Duna-menti település vett részt a Coca-Cola Magyarország támogatásával. A programhoz kapcsolódó „I love Duna” Instagram fotópályázat legjobb munkáiból digitális fotókiállítás nyílt a margitszigeti Holdudvarban.

 

Szeptemberben zárul a Coca-Cola Magyarország által támogatott mintaprojekt a Dunakanyarban: a strandszezonban a szentendrei, dunabogdányi, kisoroszi, leányfalui, pócsmegyeri, szigetmonostori és tahitófalui strandok vízminőségét mérték és hozták nyilvánosságra. Az ÁNTSZ által havonta elvégzett vízminőség ellenőrzések mindenütt azt mutatták, hogy a Duna vize az érintett szakaszokon kiváló, fürdőzésre alkalmas. A térségben jelenleg egyedül Dunabogdány rendelkezik kiépített szabad stranddal, ám a mérési eredmények nyomán újabb strandok létesülhetnek a Dunakanyarban.

A mintaprojektet támogató „I love Duna” kampány közel 700 ezer embert ért el idén nyáron. A Dunakanyar strandjait bemutató és egy Duna témájú blognak is helyet adó I love Duna weboldal közel 20 ezer látogatót vonzott. Majd 1000 fotó érkezett az „I love Duna” Instagram fotópályázatra és százak vettek részt a WWF-el közös Nagy Ugrás rendezvényen Dunabogdányban.

Több fürdőző, több szabad strand

„A rendszeres vízminőség ellenőrzések végleg eloszlatták a folyó tisztaságával kapcsolatos aggályokat és megnyitották az utat egy színvonalas szabad strand kialakítása előtt Szentendrén” – nyilatkozta Verseghi-Nagy Miklós, Szentendre polgármestere a mintaprojekt értékelésekor.

Schuszter Gergely, Dunabogdány polgármestere szerint a Dunát népszerűsítő rendezvényeknek is köszönhetően hétvégi napokon már 500-1000 ember fürdőzött a település strandján. A polgármester elmondta: „A mintaprojekt során értékes támogatást kaptunk a vízminőség vizsgálatok elvégzéséhez. Az olyan rendezvények, mint a Nagy Ugrás, vagy a Duna átúszása pedig sok száz érdeklődőt vonzottak településünkre.”

1b

A Dunát bemutató egyedülálló, digitális fotókiállítás nyílt

A mintaprojektet Duna tematikájú Instagram fotópályázat is kiegészítette, amelyre közel 1000 fotó érkezett. A beküldött képekből egyedülálló, digitális fotókiállítás nyílt a margitszigeti Holdudvarban. Hét kategóriában – Naplemente a Dunánál, Fekete-fehér, Vadregényes Duna, Budapest a folyóval, Csendes Duna, Tájkép és Élet a parton – készült válogatás a fotókból, amely szezonzárásig látogatható.

„Várakozáson felüli eredménnyel zárult a mintaprojekt, látszik, hogy az egységes vízmérési rendszer eredményei nagyban segítik a dunai fürdőzés népszerűsítését” – értékelt Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország kommunikációs igazgatója. „Felelős vízfelhasználó vállalatként az volt a célunk, hogy közelebb hozzuk az embereket a Dunához. A személyes élmények: egy fürdőzés, egy közös fotózás, vagy természetjárás ugyanis a legjobb módjai annak, hogy megszeressük a folyót és készek legyünk tenni a Duna védelmében”- tette hozzá.