Fürjes Balázs: járműparkcsere elsőként a H5-ös HÉV-nél - www.szentendre.hu
2018. december 6., 17:48

Jó hír a városunkban és az agglomerációban élőknek, hogy a kormány nagyszabású közlekedésfejlesztési tervei között elsőként a szentendrei vonal járműcseréje valósul meg. 2018. december 6-án Dr. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Szentendrén találkozott városunk vezetőivel, Verseghi-Nagy Miklós polgármesterrel és Gyürk Dorottya alpolgármesterrel. A találkozó keretében bejárást tartottak Szentendre tömegközlekedési csomópontjában, a MÁV-HÉV-végállomáson és a Volánbusz-állomáson, ahol a tervek szerint intermodális központ kialakítására nyílik lehetőség.  

A kormány több száz milliárd forintos közlekedésfejlesztési beruházásának átfogó elővárosi és városi vasútfejlesztési tervei között a H5-ös vonal teljes megújulása és a főváros közlekedés-hálózatába integrálása is szerepel. Nemcsak új járműparkkal gazdagodik a térség, de a szentendrei HÉV teljes vonalát is felújítják. Korszerűsítik a pályaszakaszt, megújulnak az állomások, a megállóhelyek.

Verseghi-Nagy Miklós polgármester a találkozón átadta a város kidolgozott fejlesztési terveit a HÉV-Volán állomás intermodális közösségi közlekedési csomóponttá építéséről. A nagyszabású közlekedésfejlesztési projektbe ezeket a terveket is beépítik.

„Előkészítettünk egy tanulmányt, amely a MÁV-HÉV és a Szentendrei Volánbusz csomópont fejlesztésével foglalkozik. Az önkormányzat által készíttetett fejlesztési terv a tömegközlekedési intermodális csomópont megújítását tartalmazza” – mondta el Verseghi-Nagy Miklós a dokumentumról.

Fürjes Balázs államtitkár a találkozón elmondta, hogy örömmel fogadta a város intermodális központ fejlesztési terveit: „A kormány döntött valamennyi budapesti és Budapest környéki HÉV-vonal teljes felújításáról. Ennek már itt volt az ideje. A pálya, a sínek elöregedtek, az állomásokra is ráfér egy alapos felújítás. Le kell cserélnünk a járműparkot, mert 50 éves átlagéletkorú járművek közlekednek. Korszerű, új szerelvényekre van szükség. Szentendre polgármestere jól lobbizott, sokat rágta a fülünket, és elérte, hogy első körben a Szentendre-Batthyány tér vonalon cseréljük le a járműveket. Elsőként ki kell dolgoznunk egy járműspecifikációt, hogy pontosan milyen típusú új járműveket kell beszereznünk, majd egy közbeszerzést folytat le a MÁV-HÉV, és néhány év múlva már új járművek közlekednek a szentendrei vonalon. Ezen túl fölújítjuk a teljes pályát Szentendre és Békásmegyer között. A Békásmegyer és Batthyány tér közötti szakaszon ez nemrég már megtörtént. A teljes vonalon megújítjuk az állomásépületeket, a közönségszolgáltató rendszereket, ami hosszú folyamat lesz. Nagy örömmel fogadtam, hogy polgármester úr átadta a szentendrei terveket, mert nagyon jól illeszkednek ezek az elképzelések a fejlesztési terveinkhez.”

A járművek cseréjén, a megállóhelyek korszerűsítésén túl az utas-tájékoztatási infrastruktúra is megújul. Több csatornán, korszerűbb formában tájékozódhatnak majd az utasok a menetrendről, jegyvásárlási lehetőségekről. A HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére a kormány mintegy 11 milliárd forintot bocsátott rendelkezésre, és elsőként a szentendrei HÉV teljes jármű-állományának cseréjére kerül sor.