2013. január 22., 15:34
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 11 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Kísérleti jelleggel új forgalomtechnikai megoldást vezetett be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 11-es főút M0-ás csomópontjának körforgalmánál. A cipzár-elv alkalmazásától a társaság a torlódások mérséklődését várja.
A Németországban és Ausztriában már sikerrel működő cipzárrendszer kísérleti bevezetésekor azért erre a helyszínre esett a választás, mert ennek a szakasznak az átlagos napi forgalma mintegy 55 ezer jármű. Ez egyúttal az ország legnagyobb forgalmú – nem autópálya – közútja.
A cipzár-elv alkalmazásával – amikor a vezetők önként maguk elé engednek egy-egy autót – jelentősen csökkenthető a dugók kialakulásának esélye. A kialakított forgalmi rend és jelzések abszolút egyedülállónak számítanak Magyarországon, a hatályos KRESZ-ben egyelőre nincsenek erre vonatkozó leírások.
A 11-es főúton Szentendre felől érkezőket figyelmeztető, előjelző sárga táblák fogadják, amelyek az ábrák mellett azt kérik a sofőröktől: „Segítse a besorolást”.