2015. szeptember 29., 12:35
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Régi, kedves angol barátaink szeptember 18-án este érkeztek, hogy az elkövetkező néhány napban –ismét – felfedezzék hazánkat. Ez az összetartó csoport évente többször útra kel, hogy meglátogassa a testvérvárosokat. Az idei látogatásuk már a harmadik alkalom volt.

Szombaton Budapest megtekintését tűztük ki célul, amit ugyan megnehezített az „Autómentes Nap” és a Nemzeti Vágta, de a város látképe a Citadelláról kárpótolta a társaságot a hosszabb túra hiányáért. Délután a Csobánkai Önkormányzat által rendezett szüreti bálra voltunk hivatalosak, hiszen nem csak Szentendre áll testvérvárosi kapcsolatban az angol kisvárosokkal, hanem Csobánka is. Színvonalas műsort láthattunk, fantasztikus lezárása volt a napnak a polgármester asszony által főzött finom vacsora és a táncház, amely összehozta a helybelieket és az angol társainkat. Fáradtan, de annál vidámabban térhetünk nyugovóra.

Vasárnap felkerekedtünk, és egy rövid kirándulás során bemutattuk a Dunakanyar csodálatos látványosságait, többek között az esztergomi Bazilikát és a visegrádi Várat is. A látvány ismét lenyűgözte a csapatot, többen megjegyezték, hogy ez a táj mennyivel színesebb, érdekesebb, mint a síkság, ahol élnek (hiszen Huntingdon és Godmanchester is Anglia „Sárga Föld”-nek nevezett részén helyezkedik el). Egy kései, könnyű ebéd után Szentendre felé vettük az irányt, ahol egy kis pihenő után a Szentendrei Nemzetközi Kapcsolatok Egyesülete (SzNKE) szervezésében vacsora várta a briteket. Itt nemcsak őket, hanem a Kézdivásárhelyről érkezett Női Civil Szervezetének néhány tagját is fogadhattuk. Kölcsönös ismerkedés után, jó hangulatban töltöttük el az estét. Kedves angol barátaink kórusa tette igazán különlegessé, meghatóvá, sőt emlékezetessé a vacsorát, úgy az erdélyi vendégek, mint egyesületünk tagjai számára.

Hétfőn Egerbe kirándultunk. Egy pár mondatos történelmi bevezető után megnéztük a legfőbb helyi nevezetességeket, majd rövid egerszalóki kitérő után, a vacsorát a Szépasszony-völgyében költöttük el, cigányzene mellett, egy remek borkóstoló kíséretében.  A hangulat itt hágott igazán a tetőfokára, együtt táncoltunk, nevettünk, bolondoztunk. A hazaút során megtekintettük a korábban kényszerből kimaradt budapesti látnivalókat, csodás  esti kivilágításban. A csoport elragadtatását leírni nem lehet, rengeteg fotót készítettek, mint mondták, így teljesebb képet kaptak fővárosunk szépségéről.

Az utolsó Magyarországon töltött napjukon a vendégek a Szentendrei Önkormányzatnál tettek látogatást, megismerkedtek a polgármester úrral, és a jövőbeli tervekről is szót ejtettek. A közös búcsúebéd után sokan városunk alaposabb megismerésére használták ki a repülőtérre indulásig fennmaradt időt.

Szeretnénk köszönetet mondani a Csobánkai és a Szentendrei Önkormányzatnak, a Szentendrei Nemzetközi Kapcsolatok Egyesületének, a csobánkai-szentendrei barátainknak a támogatásért, és azért, hogy a brit testvérvárosi egyesület tagjai ilyen tartalmasan, élményekben gazdagon tölthették köreinkben ezt a néhány napot! Nem utolsósorban hálásak vagyunk, hogy ez a kapcsolat ilyen szoros, szeretetteljes, reméljük és hisszük, hogy ez sokáig így marad!