Az árvíz levonulását követően, a helyreállítási munkálatok megkezdésekor az egyik legfontosabb kérdés, hogy mikor lesz újra áramszolgáltatás a víz által elzárt ingatlanokban. Az alábbiakban tájékoztatom Önöket az ilyenkor várható teendőkről.
1. Automatikusan visszakapcsolják az áramot az otthonában?
Mivel életveszélyes helyzetek alakulhatnak ki, ha ellenőrzés nélkül megtörténik az áramszolgáltatás visszakapcsolása, így erre nincs mód. Kizárólag a fogyasztó kérésére kapcsolható vissza az áram!
2. Mit kell tennie, hogy újra legyen áram?
Az alábbi lépéseket kell követnie – pontos sorrendben.
Első lépés: Az elektromos berendezések és belső hálózat ellenőrzése.
a. Szakemberrel ellenőriztesse, hogy az ingatlanban lévő elektromos berendezések és a belső hálózat károsult-e, érte-e víz azokat. Ha megfelelően működnek és nem károsodtak, vegye fel a kapcsolatot a Budapesti Elektromos Művekkel, a szolgáltatóval (lásd második lépés pont).
b. Amennyiben hibásodtak a berendezések és/vagy a hálózat, kérjük végeztesse el ezek javítását!
c. Ha a berendezések és a hálózat megfelelően működnek vagy pedig az ingatlant egyáltalán nem érintette a víz: ugorjon a második lépésre!
Második lépés: az áramszolgáltatás visszakapcsolásának kérvényezése.
a. Hívja a 06-40-38-39-40-es telefonszámot, és kérje a visszakapcsolást! Szükséges adatok: az Ön neve és elérhetősége, az ingatlan pontos címe
b. A szolgáltató kollégái felveszik hamarosan Önnel a kapcsolatot egyeztetés miatt!
c. A helyszínen, az áramszolgáltatás visszakapcsolása előtt a szolgáltató végzi fogyasztás-mérőhely, valamint a csatlakozó-berendezés felülvizsgálatát térítésmentesen
Kérem, hogy mindannyiunk érdekében tartsa be ezeket a lépéseket! Az Elektromos Művek minden megtesznek a gyors és szakszerű helyreállítás érdekében. Megértését és együttműködését megköszönve,
Az Elektromos Művek tájékoztatása alapján
dr. Dietz Ferenc
polgármester