2018. június 8., 11:05
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 6 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A kétszeres EB győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Racing Team 2008. óta folyamatosan jelen van az európai kamionsport élvonalában. Magyarország egyetlen kamionversenyző csapataként 2014-15-ben Európa-bajnoki, 2016-17-ben angol bajnoki címet szereztek. 2018-ban – két év kihagyás után – újra teljes szezonban versenyeznek a Kamion Európa Bajnokságban.

 „Hosszú és küzdelmes volt az út a csapat 2008-as indulásától 2014-ig. Ekkor érett be sok éves munkánk gyümölcse azzal, hogy Európa-bajnoki címet szereztünk Kiss Norbert pilótával. A csapat történelmének másik kiemelkedő momentuma 2015-ben volt, amikor 25 év után a kamion EB sorozat visszatért Magyarországra, a Hungaroringre, ahol megvédtük a 2014-ben elért EB címünket. 2016-ban és 2017-ben aztán úgy hozta a sors, hogy csak néhány EB futamon indultunk, ott voltunk azonban mindvégig a Brit Kamion Bajnokságban, ahol a magyar színeket képviselve, Ryan Smith zseniális versenyzésével mindkét alkalommal elhódítottuk a trófeát” – sorolta az elmúlt időszak legfontosabb állomásait a Szentendrén élő Tököly László csapatfőnök.

A csapat idén OXXO Hungary TruckRacing Team-re változtatta a nevét, és továbbra is Ryan Smith pilótával, valamint új csapatfőnökkel, Sárosi Brúnóval vág neki a 2018-as EB szezonnak.

Az EB idei első állomása Olaszországban, Misanoban volt, ahol szombaton Ryan hatalmas balesetet szenvedett, a kamion komolyan összetört, de a szerelőcsapat reggelig tartó munkával rendbe hozta, olyannyira, hogy vasárnap az utolsó futamon győzni tudott vele az OXXO angol pilótája.

„Nehéz hétvégénk volt, azonnal kijutott mindenből: nagy baleset, sok szerelés és a végén győzelem” – foglalja össze az eseményeket Sárosi Brúnó csapatfőnök. – „De minden rosszban van valami jó, ez a hétvége összekovácsolta a teljesen új csapatunkat, hiszen kicserélődött a szerelőgárda, nekik ez az első versenyhétvégéjük volt, ahol vállvetve kellett egész éjjel dolgozniuk, de másnap a győzelem kárpótolta őket a rengeteg munkáért. Számunkra idén elsődleges cél a csapat, a háttér és a szervizbázis felépítése, ami hosszú folyamat, mint ahogy az is, hogy bajnokesélyes versenykamiont építsünk-fejlesszünk. Természetesen idén is a dobogós helyezésekért harcolunk, de realitás a bajnokság megnyerésére a jövő év lehet, ehhez idén sokat kell dolgozni, hiszen Európa-bajnokságot nyerni csak stabil háttérrel és nagyon stabilan működő versenyautóval lehet. Mindehhez kellenek a komoly partnerek, hiszen – mint ahogy az autóversenyzés általában – a kamionversenyzés is nagyon költséges sport, sok összetevőből áll, amiket a mellettünk álló, velünk dolgozó partnerek nélkül nem lehetne felépíteni.

„Azok számára, akinek még nem ismerős a kamionversenyzés világa, elmondjuk, hogyan is néz ki a bajnokság, és milyen a versenyhétvége. Idén nyolc országban zajlik a Kamion Európa-bajnokság, többek között olyan nagy nevű pályákon, mint Le Mans, a Nürburgring vagy a hazai pályánk, a Hungaroring, melyen június 16-17-én versenyzünk. Egy hétvégén négy futamunk van, kettő szombaton és kettő vasárnap, mindkét nap van egy időmérő, ami alapján rajtol az első futam, majd az ott beérkező első nyolc pilótát a második futamra megfordítják, így a győztes majd a nyolcadik helyről rajtolhat, a második a hetedikről, és így tovább. Mivel a versenykamionok nagyméretűek, garantált az üközés, lökdösődés, így a négy rajt és maguk a futamok is rengeteg izgalmat jelentenek. Ami még érdekessé teszi ezt a sorozatot – mely a Forma1 után a második leglátogatottabb pályaverseny Európában –, az a közönség beengedése a szerviz sátrak közé. Itt nincsenek elzárva a csapatok, versenyautók a kilátogató rajongók elöl, testközelből nézhetik végig a csapatok felkészülését, a versenykamionok szerelését, és futamok előtt közöttük mennek ki a több mint 5 tonnás és közel 1200 lóerős monstrumok a pályára.

Hamarosan a Hungaroringen állunk rajthoz, mint egyetlen magyar csapat, számunkra ez a hétvége a legfontosabb, hiszen itthon versenyezhetünk, a mi közönségünk előtt. Ez nem csak nagy öröm, de nagy kihívás is, hiszen ilyenkor minden szem ránk szegeződik, mindenki hozzánk jön, ránk kíváncsi, mi pedig szeretnénk jó eredménnyel megörvendeztetni a kilátogató rajongókat –  zárja mondandóját Sárosi Brúnó, és hozzátette:

Várunk mindenkit szeretettel, gyertek ki a Hungaroringre június 16-17-én, és látogassatok meg minket az OXXO Hungary Truck Racing Team sátrában. Hajrá OXXO, hajrá Magyarország!