2015. április 17., 08:22
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 9 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Nagyobb áteresztőképességű csomópontok, kisebb környezetterhelés, rendszeres tisztítás, zöldhullám és a kerékpáros közlekedés biztosítása – a Szentendrét átszelő 11-es főúttal kapcsolatban számos elvárás fogalmazódott meg, melyeket már mutatkozó eredménnyel képvisel a városvezetés a Magyar Közút Nzrt.-vel folytatott tárgyalásai során.

20150325_közútKitartóan és kellő határozottsággal lép fel az önkormányzat a 11-es út Szentendrei szakaszának üzemeltetési és forgalomtechnikai problémáinak megoldásáért. Szentendre a városrészi fórumokon felvetett kérések mindegyikével megkereste a Magyar Közút Nzrt.-t, a folyamatos tárgyalások eredményeként pedig valamennyi kérdéskörben előrelépés történt.

Az önkormányzat elsőként a belterületi szakasz letakarításában és a további sárfelhordás megelőzésében ért el kézzelfogható eredményeket a 11-es főút problémakörében. A város kezdeményezésére a feladatot közösen végzi a városi szolgáltató és a közútkezelő: a VSz. Nzrt. géppel-kézzel lenyesi a padkát és elszállítja az anyagot, a Magyar Közút pedig biztosítja a sávlezárás forgalomtechnikáját és a szegély mellett maradó hordalék eltávolítását. Ezt követi az útfelület tisztítása seprűs kocsival. Az önkormányzat eltávolítja a vízelvezető rendszerbe került avart és az árokból a hordalékot. Ezzel a gyakorlattal a belterületi szakasz további sarasodása, porosodása megelőzhető.

Visszatérő igény az Auchan csomópont nagyobb áteresztőképességének biztosítása. Ennek érdekében a Magyar Közút Nzrt. szerint a csomópont átépítésének elrendelése várható, miután ez belekerült a szaktárca elé terjesztett programba. Az ún. turbós, jelzőlámpás körforgalommá történő átépítéshez szükséges tervek elkészítésére az árajánlatot megkérték, a szerződéskötés folyamatban van. Az átépítés az engedélyezési eljárás lefolytatását követően kezdődhet.

20150331_11-estakaritas1Árajánlatot kért a Magyar Közút a zöld hullám kialakításának tervezésére is a 11-es főúton. A tervek és az ezt követően elkészített költségvetés ismeretében a megvalósítás előtt a közútkezelő – forráshiányra hivatkozva – újbóli egyeztetést kért az önkormányzattól.

Felmerült a 11-es főúton reggel 6:00 és este 21:00 után sárga villogóra váltás kérdése is. Szentendre jelzőlámpás irányítása 3 szakaszból áll össze. A csomópontok – a Lidl áruház környékén lévő szakasz kivételével – éjszaka is folyamatos üzemben működnek Budapest irányából a Volán pályaudvarig. A Dunakorzó utáni csomópontok egy összefüggő rendszer részei, több helyen 5 sávot keresztező gyalogos- és járműmozgással, ezeken a helyeken a közútkezelő nem támogatja az éjszakai sárga villogó üzemmód bevezetését. Ugyanakkor tájékoztatásuk szerint bejelentkezés után a mellékirányok várakozási ideje legfeljebb 60 másodperc.

20150331_11-estakaritasA Magyar Közút Nzrt. szerint a sárga villogó üzemmód beállítása a jelenlegi programok alapján nem is lehetséges, az csak új programváltási utasítással történhet. Amennyiben az átkelési szakaszon a jelzőlámpás irányítás összehangolása megtörténik, abban az esetben ezt az igény figyelembe tudják venni.

Folyamatban van a 11-es főúton a kerékpározás feltételének terveztetése is. A tilalmi táblák bevonása a tervek jóváhagyása után, a kerékpáros nyom piktogram felfestését követően történhet meg.