2016. április 14., 10:12
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 8 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Megérkezett a kormányhivatal engedélye a Liliom utcai gyalogátkelő áthelyezésére, valamint a Telep utca és a Római sánc köz csomópontjainak a módosításaira. Halad a 11-es főúton kialakítandó zöldhullám ügye, melyért a városvezetés kitartó lobbitevékenységet folytat a szakhatóságoknál és a Magyar Közútnál.

A 11-es főút szentendrei szakaszám kialakítandó zöldhullám forgalomtechnikai egyeztetése 2015 novemberében kezdődött az önkormányzat kezdeményezésére. A város, a Magyar Közút (MK) NZrt., a Pest Megyei Kormányhivatal, a forgalomtechnikai felmérést végző alvállalkozó és az energiaellátás tervezője közös bejáráson mérte fel az érintett csomópontokat és egyeztette az igényeket a műszaki lehetőségekkel. Ennek eredményeként született döntés arról, hogy a Dobogókői út és a Kálvária út csomópontja közötti szakaszon jelzőlámpák kerülnek a Liliom utcai, a Telep utcai és a Római sánc köz csomópontjához. A fejlesztéshez több helyen a jelenlegi geometriai kialakítás megváltoztatására van szükség: a Liliom utcánál és a Rózsa utcánál a balra kanyarodó sáv kialakítása miatt, a Telep utcánál a bekanyarodás megszüntetése, valamint a Római sánc köznél a gyalogátkelőhely és a csomóponti kapcsolatok biztonsága érdekében.

A MK NZrt. megterveztette, majd a Pest Megyei Kormányhivatalhoz engedélyezésre benyújtotta a Liliom utca gyalogos átkelőhely áthelyezését és a Telep utca és a Római Sánc köz csomópontjainak a módosításait; ezeknek a terveknek az engedélyét április elején küldte meg a kormányhivatal a kérelmezőnek.

Mivel a sávbővítés miatt ingatlan igénybe vételére van szükség, a városnak kell átterveztetni a Liliom utcai, a Rózsa utcai és csekély részben a Duna-korzó csomópontját. A terveket várhatóan a város forgalomtechnikai szakértője készíti el. Az egyeztetések a Magyar Közúttal folyamatosak a 11-es főút kapcsán, a kerékpáros forgalmi átvezetésének kialakítása kapcsán is.

A kivitelezés során várhatóan anyagi részt kell vállalni a városnak, hiszen a Liliom utcai és a Rózsa utcai balra kanyarodásnak városfejlesztési szempontból is jelentősége van. A Liliom utcánál a jobb oldalon lévő iparterület be- és kihajtásának a forgalomba illesztése szintén nem országos közútkezelői vonzatú. A Rózsa utcánál egy esetleges kisajátításnak szintén lehetnek költségei.

A zöldhullám teljes megvalósításának határideje egyelőre nem ismert, a korábbi egyeztetések kapcsán a Magyar Közút jelezte, hogy idén nincs erre forrása.