2017. november 22., 16:44
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 6 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Pacsay Attilának ítélte a szakmai zsűri a legjobb külföldi filmzene díját a Budapest Noir-ért a Hollywood Music in Media Awards-on. A díjat több mint 2000 résztvevő jelenlétében osztották ki november 18-19-én az Avalon színházban, Los Angeles-ben.

A Szentendrén élő Pacsay Attila 1995-ben végzett a Budapesti Zeneakadémia zeneszerzés szakán Petrovics Emil tanítványaként. 2001 óta a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem vizuális kommunikáció szakának művésztanára. Több nagyjátékfilm, számos rövidfilm, televíziós és színházi produkció zenéje fűződik a nevéhez. Leginkább akusztikus hangszerekkel dolgozik, a kortárs zenéből, modern dzsesszből ismert kisebb kamarazenei formációktól a szimfonikus zenekarig sokféle összeállítású együttesre komponál.

Kezdetben animációs filmekhez írt zenét, többek között az Oscar-jelölt Maestro című magyar alkotáshoz. 2008-ban a szerbiai ANIMANIMA fesztiválon a Best Sound Design díjat kapta az Ergo című filmért, 2009-ben pedig a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál Legjobb Zene díjával jutalmazta a zsűri ezért a filmért.

Első amerikai mozifilm-felkérését 2013-ban kapta: a Six Dance Lessons in Six Weeks (Hat hét, hat tánc) című film zenéjének és betétdalainak elkészítésével bízták meg. A Broadway-siker feldolgozásának főszerepében a legendás amerikai filmcsillag, Gena Rowlands szerepelt, operatőre Zsigmond Vilmos volt.

Kertész Mihály korai némafilmjéhez, A tolonchoz 2014-ben komponált új zenei kíséretet.

2016-ban megnyerte a Violetta d’Oro (Arany Ibolya) fődíjat Gárdos Péter Hajnali láz című filmjének zenéjéért. A film az operatőri díjat is elnyerte.
A legújabb sikere pedig a Budapest Noir, melyet Gárdos Éva rendezett. A film egy 1936-ban Budapesten játszódó bűnügyi történet feldolgozása Kondor Vilmos regénye alapján. A forgatókönyvet Szekér András írta, operatőre Ragályi Elemér. A film a Pioneer Pictures gyártásában készült, vezető producere Kemény Ildikó.

Pacsay Attila és Gárdos Éva még a film bemutatása előtt vendégei voltak a P’Art Mozinak, vagyis Szentendrén volt a legelső közönségtalálkozójuk – teltházzal.