2017. február 17., 14:57
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 7 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

2017. február 13-án érkezett a bejelentés a Városi Szolgáltató Nonprofit Zrt. Gondnoksági- és Ingatlanfenntartási divíziójához, hogy a gyermekorvosi rendelőben hideg van, a fűtés valószínűsíthetően leállt.

A gyermekorvosi rendelő részéről történt bejelentést követően, a VSZ munkatársai azonnal gondoskodtak melegítőtestek beállításáról: 3 db olajradiátort és 3 db ventilátoros hősugárzót helyeztek el a rendelő helyiségeibe.

A bejelentést követően a divízió munkatársai, valamint a Távfűtési Divízió fűtői, azonnal a helyszínre mentek és megállapították, hogy víz tört be a kazánházba. A vízbeömlés magassága olyan mértékű volt, hogy a víz sajnálatosan a kazánt is ellepte. A helyszínre haladéktalanul szivattyúkat szállítottak, ugyanakkor a kazánfűtőkön kívül további két munkatárs kézi erővel, lapáttal vödörbe merték a padlón lévő vizet, melyet a szivattyúval már nem lehetett elérni.

Megállapítást nyert, hogy a kazántól és a fűtési rendszertől független vízvezeték csőtörése okozta a vízömlést, ezzel a kazán meghibásodását, mivel a víz működés alatt érte el a kazánt. A csőtörés helyét haladéktalanul feltárták, javítását elvégezték. A kazán átvizsgálásakor még abban bíztak a szakemberek, hogy a kazán kiszárítását követően, elégségesnek bizonyul egy panelcsere, amely viszonylag rövid időn belül megoldja a gyermekorvosi rendelő fűtését.

Ugyanakkor, a szakcég jelezte, hogy munkavédelmi okból, a kazánházban keletkezett károsodás teljes körű vizsgálata csak a vízbetörés elhárítását követően lehetséges, mivel a szükséges javítások elvégzése a kazán áram alá helyezésével oldható meg. A csőtörés megszüntetését és a kazánház teljes víztelenítését követően a szakcég megállapította, hogy a kazán károsodása olyan mértékű, hogy annak teljes cseréje indokolt.

A fentiekből is kitűnik, hogy nem a felújított fűtésrendszer okozta a meghibásodást, a csőtörésből fakadó kockázatokat sajnálatosan nem lehetséges megelőzni.

A szakszervíz 2017. február 16-án, írásban nyilatkozott a kazán üzemképtelenségéről, annak javíthatatlanságáról, amely indokolttá tette és egyben jogalapot teremtett az új kazán vásárlásához. A szakszervíz 2017. február 17-én gondoskodott a kazán cseréjéről és a beüzemeléséről.

A Union Biztosítóval felvették a kapcsolatot a VSZ munkatársai a kár megtérítésével kapcsolatban.

Február 17-én helyreállt a fűtés a gyermekorvosi rendelőben, a rendelés zavartalanul működik.