2017. március 13., 12:14
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 7 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Évértékelés Kun Csabától, a 3. körzet képviselőjétől.

Mit tart körzete legfőbb jellemzőjének?
Körzetem három jól elkülöníthető részre osztható: a kertvárosi övezetre, a Rózsakert lakótelepre és külterületi részre. Ezek közül a kertvárosi a legnagyobb, és ott is van a legtöbb probléma, ugyanis még mindig vannak földutak, mint például a Nagyváradi alsó szakasza, a Nagybányai, a Szofrics, a Debreceni, Pomázi köz és a Pipacs utcák. A ciklus végére a legfőbb feladat, hogy ezeket megszüntessük a körzetben. Ezt felgyorsítaná a lakossági összefogás, az 1+1 pályázat, melyre van törekvés, de a sok idős ember miatt sajnos ezt nehéz megvalósítani.

Milyen fejlesztések történtek 2016-ban a körzetében?
Tavalyelőtt sikerült lakossági összefogással, az 1+1 pályázat keretében megújítani a Nagyváradi utca felső szakaszát. Akkor nem volt forrás a járdaépítésre, de 2016-ban a járdát is sikerült megcsinálni, így gyakorlatilag teljesen megújult az utca nagyobbik, felső szakasza – az alsó rész felújítása a jövő feladata.
Szintén tavalyi eredmény a Mathiász utcában lévő balesetveszélyes vizesárok lefedése. Korábban ez betonelemekkel volt lefedve, melyek az autók súlya alatt rendszeresen betörtek. Tavaly végre sikerült a problémát megoldanunk, és a stabilan fedett árok tetejére aszfaltozott járdát is építettünk, megemelt szegéllyel. Ez akár mintaként is szolgálhat arra, hogy milyen minőségben kell a járdát megépíteni. Tavaly megújult még a Korona utca is, szintén 1+1 pályázat keretében. A Rózsakert lakótelepen és a környékén élők számára pozitív változás, hogy jelentősen enyhültek a parkolási gondok a Bolgár utca melletti parkoló megnyitásával.
Nagy előrelépés, hogy tavaly év vége óta mezőőr felügyeli a külterületek rendjét. Feladata elsősorban az illegális szemétlerakás visszaszorítása, megszüntetése, melyet – reméljük – hatékonyan lát el.
Történt fejlesztés a focipályánál?
A Kőzúzó utcai sporttelep – a nagyfüves pálya, a futókör és az épületek – a TAO pályázatnak köszönhetően nemrégiben megújultak, ami színvonalas sportolási lehetőséget biztosít a körzetben lakók és minden szentendrei számára. A sporttelepet üzemeltető Dunakanyar SE idén műfüves pályát szeretne építeni, amennyiben megkapja a szükséges TAO-támogatást.

Mi szerepel a 2017-es tervek között?
Legfontosabb feladatnak idén is a tönkrement járdák megújítását tartom, illetve ahol nincs, ott a megépítését. Reményem szerint az idei magasabb összegű városfejlesztési büdzsé lehetőséget ad arra, hogy több utcában is megújuljon a járda. Gondolok most elsősorban a dr. Nagy Lajos utcára, ahol óvoda is van. Prioritást élvez a Vasúti villasor is, jelenleg a Szatmári utcáig van járda, s ezt szeretnénk továbbépíteni a Harkály utcáig, mert sokan járnak le gyalog a lakótelepről. A városfejlesztési terveink között szerepel a jelenleg mart aszfaltos Bimbó utca szilárd burkolattal való ellátása önkormányzati forrásból, mert nem bírja a terhelést. Reményeink szerint a Járható Szentendréért Program a mi körzetünkben is érezhető változást fog eredményezni, és a hosszú évek óta elmaradt fejlesztések megvalósulhatnak a ciklus végéig.

Az útépítésen kívül milyen egyéb feladatokat kell megoldani a körzetében?
Körzetemben több helyen is kérték a forgalomkorlátozást, amelyet forgalomterelő elemekkel szeretnénk megoldani, hasonlóan a János utcához. A Nagyváradi útnál már döntöttünk a kihelyezésről, de többek közt a Kálvária téren lakók is szorgalmazzák a forgalomlassítást.
A Rózsakertben élők életét leginkább az esti rendezvények nehezítik. A lakók szerint a
Postás strandnál lévő, volt Casino épületében tartott zenés rendezvények hangereje a tűréshatár felett van. Ellenőrizni fogjuk a zajterhelést, és ha a megengedettnél hangosabb, akkor a jegyzőnek kell megtenni a szükséges intézkedéseket.
A Kőhegyen lakók a hegyre vezető utak rossz állapota miatt kérték az önkormányzat segítségét. Már egyeztettünk a polgármesterrel és a Városi Szolgáltatóval, és a lakóknak ígéretet tettünk arra, hogy közösen tartjuk karban a nehezen járható útszakaszokat. Mi azzal tudunk segíteni, hogy biztosítjuk a javításhoz szükséges kőzúzalékot. A város vezetése a jövőben sem tervezi szilárd burkolatú út építését külterületen – ez indokolatlan is lenne a számos belterületi úthiányosság, útprobléma miatt.
A kőhegyi lakók részéről felmerült olyan kérés is, hogy legyen közvilágítás a hegyen, mert társulásban már felvitték az elektromos áramot. A városvezetés ezzel sem ért egyet, mert meg kívánja őrizni a Kőhegy külterületi jellegét, és nem kívánja infrastrukturális fejlesztéssel megváltoztatni az alapvetően szőlő- és gyümölcstermesztésre hivatott környék jellemzőit.

Úgy tudom, az önkormányzat szeretné visszaállítani a szőlőtermesztés egykori hagyományát…
Hidegkuti Gergely volt önkormányzati képviselő bérbe vett egy nagyobb területet az önkormányzattól a Kőhegy oldalában, ahol a szerződés szerint szőlőt telepít. Bízunk benne, hogy ezzel nagy lépést tettünk a régen oly híres szentendrei szőlőgazdálkodás megújítása érdekében, amely egyfajta reneszánszát élheti majd. Reméljük, ez jó példával szolgál a hasonló ambíciókkal rendelkező gazdáknak, hogy a kiváló minőségű, szőlőtermesztésre jó adottságokkal rendelkező területet hasznosítsák. Az önkormányzat szeretne még több területet bérbe adni erre a célra, s várja az érdeklődőket.

Az Ön körzetében van a Hév-állomás és a volt Tüzép-telep is, melyek hasznosításáról lapunkban már többször beszámoltunk…
Már készülnek a tervek, és a ciklusban megindul a fejlesztés a volt Tüzép-telep területén. A HÉV-állomás mögötti, önkormányzati tulajdonú területen 80-100 autó parkolását biztosító területet alakítunk ki, mellyel megszűnik a jelenlegi kaotikus állapot, és rendezett, a parkolás és a vásárlás céljára elkülönített területet alakítunk ki. Ezt a fejlesztést már nagyon sokan várják, különösen a körzet lakosai. A tervek már elkészültek, következik majd az engedélyeztetés folyamata, és a ciklusban elkezdődhet a parkoló építése.