2020. március 21., 08:10
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 5 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Az önkormányzatok nem minden karanténba került állampolgárról kapnak értesítést, ugyanakkor a hatáskörükbe utalta a róluk való gondoskodást is a kormány. Az ún. járványügyi zárlat alatt állókról, csak a Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályának van információja. Ezért kérjük – ha a zárlat alatt állók nem tudják megszervezni az ellátásukat – jelentsék be igényüket a Városi Ügyfélszolgálatnál.

A jelenlegi jogszabályok többféle elkülönítési formát tesznek lehetővé: kórházi vagy saját otthonban történő karantént. A saját otthonban történő elkülönítésnek két formája van: hatósági házi karantén és járványügyi zárlat. Az önkormányzatoknak – az ellátásukat megoldani nem tudó, a saját otthonukban elkülönítettekről – is gondoskodnia kell.

A 14 napos hatósági házi karanténba, a 41/2020. (III. 11.) kormány rendelet alapján azok a magyar állampolgárok kerülnek, akik a megkülönböztetetten fertőzöttnek tekintett országokból, területről érkeznek az ország területére, akkor is, ha tünetmentesek. Esetükben az illetékes népegészségügyi osztály elrendeli a járványügyi megfigyelést, ellenőrzést, amiről értesíti a területileg illetékes rendőrkapitányságot, valamint a megfigyelés alá vont személy ellátásáért felelős önkormányzatot. A járványügyi hatóság a házi karanténba kerülteket nyilvántartásba veszi, a szabályok betartását pedig a rendőrség ellenőrzi.

Az otthoni karantén másik formája a járványügyi zárlat. Azok kerülnek zárlat alá, akik fertőzésben érintett, illetve fertőző betegségben szenvedő személlyel közvetlenül érintkeztek és nagy valószínűséggel fennállhat náluk a lappangási időszak. A járványügyi zárlat elrendelését, ellenőrzését, feloldását a Járási Hivatal Népegészségügyi Osztálya hatósági eljárás keretében végzi. Erről értesítést, tájékoztatást a hatóság az ügyfél munkáltatójának, lakóhely szerinti önkormányzatának nem adhat. A zárlat alatt állónak önmagának kell megszerveznie az ellátását, ha nem tudja ezt megoldani, akkor kérheti az önkormányzat segítségét. Ezért, ha vannak olyan szentendreiek, akik járványügyi zárlat állnak és segítségre szorulnak, jelentsék be igényüket a Városi Ügyfélszolgálatnál.

TELEFON: +36 26 300 407 / 4-es menüpont | EMAIL: ugyfelszolgalat@szentendre.hu